בריאותמבזקים

קופת חולים כללית: מבצע חיסוני שפעת לחורף יפתח מיד לאחר ראש השנה

מבצע חיסוני שפעת לחורף 2021-2022 יפתח בכללית מיד לאחר ראש השנה. גם השנה, כמו בשנה קודמת, המבצע יתנהל במקביל למאבק למיגור נגיף הקורונה. המשימה תהיה לחסן את האוכלוסיות בסיכון על מנת לספק להן הגנה ממחלת השפעת וסיבוכיה ולהרחיב בהדרגה ליתר הציבור.

בחודשי הקיץ הנוכחי הייתה עלייה חריגה ובלתי צפויה בזיהומים נשימתיים האופייניים לחודשי החורף, עם עומס משמעותי על המרפאות, חדרי המיון ומחלקות האשפוז, בדומה למתרחש בחדשי החורף. תופעה זו אינה ייחודית לישראל ודווחה גם ברחבי העולם.

לדברי ד"ר בת שבע גוטסמן, מומחית למחלות זיהומיות ויועצת למחלות זיהומית בכללית: "אנו מגיעים לתקופת החורף בעיצומו של גל רביעי תחת וריאנט הדלתא המדבק הרבה יותר, מספר המאומתים היומי גבוה, המשק פועל, מערכת החינוך נפתחה כסדרה וענף התיירות שב לפעול – כל אלה תנאים סבירים להפצת שפעת בארץ ובעולם. לנוכח תמונת מצב זו ההמלצה היא להתחסן לשפעת כדי למנוע תחלואה צולבת של שפעת וקורונה וגם למנוע עומסים על מערכת הבריאות״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בעבר ניתנו חיסוני שפעת יחד עם חיסונים אחרים, וכך גם חיסוני הקורונה ניתנים יחד עם חיסונים אחרים, כך גם בשגרת חיסוני הילדות בהם ניתנים מספר חיסונים יחד. לקראת עונת השפעת הנוכחית משרד הבריאות בישראל כמו גם המרכז לבקרת מחלות בארה"ב (CDC) מנחה כי ניתן לתת את חיסון השפעת יחד עם החיסון כנגד קורונה בו זמנית, רצוי בשתי גפיים נפרדות, ואין צורך בהמתנה של פרק זמן כלשהו בין שני החיסונים.

כללית הזמינה 1.3 מיליון מנות חיסון לשפעת נגד 4 זנים. החיסון מיועד למטופלים בגילאי חצי שנה ומעלה ועוד 20,000 חיסוני וירוס חי מוחלש בתרסיס (פלומיסט) המיועד רק לגילאי 2-49.

החיסונים יינתנו במתחמי חיסון לקורונה שבהם יצבו עמדות נפרדות לחיסון שפעת, במרפאות האם, במרכזי בריאות האישה, במרכזי בריאות הילד, טיפות חלב.

כמו בשנים קודמות החיסון מיועד לכלל האוכלוסייה מעל גיל 6 חודשים בדגש מיוחד על אנשים הנמצאים בסיכון גבוה לסיבוכי שפעת (חולים במחלות כרוניות, בני 50 ומעלה ובמיוחד מעל גיל 65, פעוטות בגיל חצי שנה ועד שנתיים, אנשים עם עודף משקל, נשים הרות ולאחר לידה, מאושפזים כרוניים). מומלץ גם למטפלים באוכלוסייה הנמצאת בסיכון גבוה לסיבוכי שפעת (עובדי מערכת הבריאות, מטפלים ומתנדבים המבצעים ביקורי בית באנשים עם סיכון גבוה וכד). דגש מיוחד יושם השנה על ילדים עד גיל 12, היות והם אינם מחוסנים לקורונה וישנה חשיבות לחסנם כדי להגן עליהם מפני המחלה וגם יחד עם זאת לאפשר את פעילות מערכת החינוך.

השנה, ילדי כיתות ב-ד יחוסנו כנגד שפעת במסגרת בית הספר. החל מתחילת אוקטובר ניתן יהיה לחסן גם תינוקות מגיל חצי שנה.

צילום: freepik

Back to top button