מבזקיםצבא וביטחון

שר הבט"פ: לא צריך להיות גאון גדול בשביל להבין שהיה כאן כשל חמור

השר לבט״פ עמר בר-לב התייחס היום (שני) בעמוד הפייסבוק שלו להימלטות האסירים מכלא "גלבוע" וכתב: "התעוררתי לפנות בוקר עם טלפון מנציבת שירות בתי הסוהר ובפיה בשורה קשה. כפי שכולם כבר יודעים, שישה מחבלים, אסירים ביטחוניים, נמלטו במהלך הלילה מכלא "גלבוע". לא צריך להיות גאון גדול בשביל להבין שהיה כאן כשל חמור ושאלות רבות טורדות את כולנו מאז משמע החדשות, והקשה מביניהן – היכן נמצאים עתה אותם נמלטים?"

"נסעתי לחפ"ק משטרת ישראל ליד כלא גלבוע ולאחר מכן לכלא עצמו" הוסיף השר בר-לב, "התברר לי שכלא גלבוע נבנה בשנת 2004, כנראה במהירות רבה לאור הצורך בכליאת עצורים בעקבות האינתיפאדה השנייה. בכדי לחסוך בזמן ובכסף נבנה הכלא על גבי "קונסטרוקציה" שהרימה אותו במעט מעל לפני הקרקע ויצרה מעין תעלות מתחת לרצפת הכלא. ב-2014 היה ניסיון בריחה מהכלא באמצעות אותם מעברים תת קרקעיים. בעקבות כך הוקמה ועדת בדיקה שאת מסקנותיה והמלצותיה יש לבחון האם מומשו? המחבלים שיצאו מהכלא הבוקר ניצלו את אותן תעלות תת קרקעיות ובאמצעותן יצאו מעבר לחומת הכלא, חפרו מעט כלפי מעלה ונסו לנפשם. מה קרה בין רגע יציאתם עד לרגע שהתברר שאסירים ברחו – יש לברר ונברר."

"סיימתי זה עתה לעדכן את ראש הממשלה, שעמד איתי בקשר מהרגע הראשון שנודע דבר ההימלטות. עם צלצול האזעקות הראשונות בכלא "גלבוע" החל מרדף. בשב"ס עסוקים כעת בתחקור האירוע מתוך מטרה לרדת לשורש התקלה הקשה. דברים כאלה לא יכולים לקרות. ולא נסתפק בבדיקה פשוטה של האירוע. כוחותינו הביטחוניים, בהובלת משטרת ישראל ובסיוע צה"ל והשב"כ, עסוקים ומושקעים עתה כולם במאמץ מציאת הנמלטים. אנחנו נהפוך כל אבן ונחפש בכל מחילה – ונמצא אותם." סיכם השר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בתוך כך, בדיון שהתקיים היום בבית משפט השלום בנצרת, כבוד השופטת דוניא נסאר הורתה על איסור פרסום מפרטי החקירה למשך 30 ימים.

תגובה אחת

  1. נכון אמר השר ברלב, כשל חמור שיש לאדת לשורשיו. מסתמן מורך חיוני לבדוק מהיסוד ולשקול שינויים מבניים וארגוניים וכן יצירת מערכת תיחקורים מקצועית שעיקר משימתה להגדיר את הטעות או המחדל או חוסר המעש ולקבוע כללים שיבטיחו שלא יקרה שנית. כמוצר לואי של העבודה יש לבחון התאמתם של נושאי תפקיד שונים לתפקידם ולדאוג שאנשים מתאימים בעלי הכשרה מתאימה יוצבו בעמדות אחיהם הוכשרו והוכיחו עצמם.
    האמור נכון לא אק לגבי שב״ס. 14 שנות שלטון יחיד וריסוק המערכות המקצועיות גרם ל התדלדלות איכות כח האדם בשירות הציבורי ״והקטנת ראש״ תוך המנעות מלקיחת אחריות. זה לא השירות הציבורי שלו זכאי עם ישראל.
    דרוש חריש עמוק. ובכדי להיות ברור – מה שנזרע במשך 14 שנים זה מה שקוצרים עכשיו. אין ניסים ונפלאות.

Back to top button