צרכנות

קמפיין רימרקטינג: השילוב המנצח בין פייסבוק וגוגל

תמונות 123RF

לא פעם משווקים ולקוחות מתלבטים האם להשקיע את מאמצי הפרסום שלהם בפייסבוק או בגוגל ושואלים איזו פלטפורמה יכולה לספק להם את התוצאות הטובות ביותר. קמפיין רימרקטינג מביא אפשרות נוספת, במקום להסתכל על פייסבוק מול גוגל, לקחת את הטוב מכל אחד ולהעצים את היכולות של כל פלטפורמה באמצעות הפלטפורמה השנייה.

מהו קמפיין רימרקטינג?

בכל רגע נתון הגולשים נחשפים לשלל גירויים כאשר כל אחד מנסה למשוך את תשומת הלב אליו. עודף הגירויים מוביל לקפיצה מדבר לדבר כשהגולש לא בהכרח זוכר את מה שנחשף אליו. כדי להצליח להישאר במודעות של הגולש יש לחשוף אותו לאותו המסר מספר פעמים. כיצד? בעזרת קמפיין רימרקטינג.

קמפיין רימרקטינג אומר שמהרגע שהגולש נחשף לתוכן אחד שלנו הוא "מסומן" באמצעות עוגייה ותודות לה הוא ימשיך לראות עוד מסרים של המותג. זו הדרך ליצור היכרות מול המותג ולגרום לגולש שמדובר במותג מוכר ולהגביר את הסיכויים ליצירת קשר. הקמפיין משלב בין פייסבוק לגוגל וכשמאחדים את שני הכוחות העוצמתיים הללו, הקמפיין הרבה יותר מוצלח.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

איך הקמפיין עובד בפועל?

  • הגולשים מבקרים בדף המיועד
  • בדף ישנה עוגייה אשר מסמנת שהגולש היה בדף היעד
  • הגולש נכנס לרשימת הקהל המותאם של המותג בפייסבוק
  • פייסבוק מציגה לגולש מודעות של המותג לעתים תכופות יותר
  • במקרים מסוימים פייסבוק תציג את המודעה גם לבעלי מאפיינים דומים של הגולש

הסוד הוא להשתמש ביכולות של כל אחד מהערוצים

מותגים רבים תוהים האם "הם יותר" פייסבוק או "יותר" גוגל. לאיזו פלטפורמה הקהל שלכם מתאים יותר, קמפיין בפייסבוק או בגוגל? והתשובה לכך היא שילוב של השניים. התמקדות באחת מהפלטפורמות יכולה להביא לתוצאות טובות אך יכול להיות שהפלטפורמה השנייה תהיה טובה יותר. במקום להשקיע זמן יקר (וכסף) באחת מהאפשרויות, הדרך להשיג את המרב היא לקחת את הטוב משתיהן.

כדי לצאת בקמפיין רימרקטינג יש להטמיע קוד אותו מספקת פייסבוק באתר או בדף המיועד. במקביל כדאי להתחיל לתכנן את הקמפיין בפייסבוק לרבות כתיבת המודעה, בחירת תמונה ובניית הקהל. כדי להצליח להכניס את הגולשים לאתר ניתן לבצע קמפיין גם בגוגל ובטאבולה ואווטבריין.

התאמת האתר לקמפיין בפייסבוק

מבט רחב על כל הנכסים של המותג ברשת מאפשר להוציא את המקסימום מכל פעולה ומכל השקעה כלכלית. בדיקה אחר התנהלות הגולשים העלתה כי ניהול קמפיינים בפייסבוק מובילים לעלייה של כ-30% בחיפוש אחר המותג. מידע זה חשוב ואומר כי יש להתאים בין האתר לבין הקמפיין הקרוב.

חזרה על מסרים באתר, כתיבת מאמר אשר עוסק בדיוק בנושא הקמפיין ושילוב קמפיין בגוגל, יכולים להוביל לתוצאות קמפיין הרבה יותר טובות. תוצאות טובות באות לידי ביטוי בכניסות רבות לאתר, יצירת קשר עם העסק ורכישה ישירה. ראיה מרחבית על כל נכסי המותג מאפשרת להשיג את כל אלה ולנצל את התקציב הנוכחי כדי להשיג את התוצאות הטובות ביותר.

תכנון ופעולות נכונות מאפשר לבצע פרסום ממומן בפלטפורמה אחת אך לסגור את העסקה בפלטפורמה אחרת. יש לזכור כי לא כל הלקוחות מוכנים לסגור עסקה ברגע שהם רואים את המודעה ובוודאי לא אם הם רואים את המודעה בפעם הראשונה בלבד. לכן, יש לחשוב על התנהגות הגולשים ולתכנן את הקמפיין כך שיתאים לאופי ההתנהלות שלהם.

שילוב של יצירתיות ועבודה מדויקת

קמפיין רימרקטינג מוצלח משלב יצירתיות עם עבודה מדויקת. היצירתיות באה לידי ביטוי בבחירה נכונה של מילות המפתח, מודעה שמושכת את העין, תמונה מתאימה או סרטון שאי אפשר יהיה להתעלם ממנו וביקורת מתמדת. כדי להצליח ולהגיע לתוצאות גבוהות יש להיות עם אצבע על הדופק, לראות כמה אנשים נחשפו למודעה, מה היו התגובות שלהם, האם הדבר הביא לעליה בחיפוש המותג והאם ישנה עליה במכירות.

הקמפיין הוא דינמי וגם לאחר שהמודעה הראשונה מוכנה יתכן ויהיה צורך ליצור מודעה נוספת, עוד תוכן לאתר ולעשות שינויים בתוכן הקיים. הכרות עם הפלטפורמות השונות לעומק, הבנה כיצד עובדת כל מערכת פרסום, יצירתיות ודבקות במטרה, הם הדבק המקשר בין פייסבוק לגוגל והם אלה שמובילים להצלחה.

Back to top button