מבזקיםפוליטי / מדיני

חה"כ בן גביר בהצעת חוק לשינוי תנאי האסירים הביטחוניים: תא חדש בכל חודש וביקור אחד בשנה

מחדל בריחת המחבלים מכלא גלבוע מחייבת הפקת לקחים ולהחיל תנאי כליאה והחמרות שימנעו בריחות נוספות בעתיד. בהצעת חוק שיוזם יו"ר עוצמה יהודית, חה"כ איתמר בן גביר, מוצע להחליף לאסירים תאים חדשים בכל חודש וזכאות למבקר אחד בלבד בשנה. התנאים המפנקים שלהם זוכים המחבלים בבתי הכלא בארץ עתידים להסתיים.

על פי ההצעה שיזם ח"כ בן גביר, יתוקן "חוק פקודת בתי הסוהר", כך שכל מי שיוגדר כאסיר ביטחוני המשתייך לארגון טרור שנלחם במדינת ישראל, לא יסופק לו בשר מכל סוג שהוא, ובכלל זה עוף או דגים. כמו כן, אסיר ביטחוני יהיה זכאי לביקור אחד בשנה לכל היותר של בני משפחה מדרגה ראשונה בלבד. התיקון לחוק יוגש בקרוב על ידי ח"כ בן גביר, ועונה לשם "החמרת תנאי כליאה לאסירים ביטחוניים".

בדברי ההסבר נכתב, בין היתר: "על רקע תנאי הכליאה המשופרים של האסירים הביטחוניים המשתייכים לארגוני טרור שנלחמים במדינת ישראל, שרובם המוחלט כלוא בגין רצח יהודים, מוצע להחמיר בתנאים, על מנת למנוע מהאסירים הביטחוניים להמשיך ולהכווין פיגועים מהכלא ו/או לארגן אירועי בריחה ממאסרם".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד מוצע כי: "על מנת למנוע בריחת אסירים ביטחוניים המשתייכים לארגוני טרור, אסיר כאמור לא יוחזק באותו תא במשך יותר מ-30 ימים ברציפות, כך שאחת ל-30 ימים יועבר האסיר לתא אחר".

ח"כ בן גביר: "הצעת החוק שהגשתי היא מבחן לחברי הכנסת – מי שבאמת רוצה לשנות, חייב לתמוך בהצעה ולשלול מהמחבלים את מה ששוללים מהם בכל מדינה נורמלית. אני לא מצפה מחברי כנסת שתומכים במחבלים להצביע בעד החוק, אבל בהחלט כן מחברי כנסת שאוהבים את המדינה ורוצים לשנות את המצב ההזוי שאנו נמצאים בו כשמחבלים נהנים מתנאים מפנקים בכלא".

"לעמירם בן אוליאל שללו את הזכות לטלפונים, כי הוא אסיר ביטחוני. השב"ס מוכיח שאפשר גם אחרת, ואין שום היגיון שערבים יקבלו יותר מיהודים ואת זה נשנה בחוק". הוסיף בן גביר.

צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

Back to top button