חדשות הארץמבזקים

ארגון בצלמו ליועמ"ש: העמד לדין את העיתונאי גדעון לוי

הבוקר (שישי), פנה ארגון זכויות האדם בצלמו, ליועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, בדרישה לפתוח בחקירה פלילית כנגד העיתונאי גדעון לוי על עבירת הסתה לאלימות וטרור וכן עבירה על חוק הטרור. הרקע לפנייה, הינו מאמר מסית שמעודד רצח יהודים שפורסם בהארץ.

במאמר מספר לוי שהוא ישמח שזכרייה זביידי לא ייתפס לעולם ומציין שהוא לוחם חופש. אולם בעוד דברים אלו חוסים כחלק מחופש הביטוי דברים נוספים שכתב במאמר מהווים הסתה ותמיכה בטרור. כך למשל כתב: "ששת הנועזים בחרו בדרך ההתנגדות האלימה והאכזרית לכיבוש. אפשר להתווכח על יעילותה מול ישראל החזקה והחמושה, אבל אי אפשר להטיל ספק בצדקתה, מותר להם להתנגד באלימות לכיבוש."

דברים אלו מהווים תמיכה ברורה ברצח נשים וילדים חפים מפשע. בהמשך המאמר הוא מציין שוב: "האנשים הללו ראויים לעונש על מעשיהם, אבל גם להבנה ולהערכה על אומץ לבם ובעיקר על צדקתם."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במכתב הארגון ליועמ"ש, צוין כי: "דברים אלו מהווים עבירה על חוק הטרור 2016 שאוסר הבעת הזדהות או שבח עם עושי מעשה טרור. המחבלים הללו לא פעלו כלוחמים נגד חיילים אלא בחרו לרצוח נשים וילדים, ביניהם גם טרמפיסט בשם אליהו אשרי ועוד. לפי שום פרמטר בעולם הם לא לוחמי חופש או ראויים להערצה. אם עיתונאים יהודים אומרים שמותר לרצוח יהודים מה יגידו אזובי הקיר?"

לסיום הזכיר מנכ"ל הארגון את החקירה שנפתחה נגד עיתונאי נוסף בהארץ יונתן פולק שאף הוא קרא מעל דפי העיתון לרצוח יהודים וביקש לדעת מה עלה בגורל החקירה. 

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "את מפעילי אתר הימין, הקול היהודי, לא רק שעצרו אלא הגישו כתבי אישום והרשיעו את המעורבים על דברים פחותים בהרבה. אבל מסיתים לרצח יהודים פחות. רק השבוע קבע שופט בית המשפט לייבו, שהיועמ"ש נחפז להאשים יהודים ימנים אבל פועל אחרת באכיפה נגד הסתה כנגד יהודים. נקווה שהפעם היועמ"ש יתעשת ויורה לעצור מיידית את גדעון לוי."

גדעון לוי. צילום: Hanay

תגובה אחת

  1. יש לי רק שאלה קטנה לגדעון לוי.
    בסדר הם ,לדעתך, לוחמי חופש,
    הם פועלים כדי ל"השתחרר מהכיבוש" מקובל עלי שזכותו של עם להיות חופשי בארצו.
    יש לי רק שאלה קטנה לגדעון לוי.
    האם אתה יודע היכן עובר, לדעתם של "לוחמי החופש" הגבול של ארצם ומתחילה הארץ שלנו, היהודים?
    או אולי לנו, היהודים, אין זכות קיום עצמאי ואין זכות לארץ משלנו?
    הגיע הזמן לקבל ממך תשובה ברורה.

Back to top button