חדשות חוץמבזקים

האפיפיור לרה"מ הונגריה: "על המדינה להושיט את זרועותיה כלפי כולם"

האפיפיור פרנציסקוס הפציר היום (ראשון) בהונגריה "להושיט את זרועותיה כלפי כולם", זאת בביקורת כלפי מדיניותו של ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן על כך שהמוסלמים עלולים להרוס את מורשתה של הונגריה. האפיפיור פרנציסקוס פתח ביקור של ארבעה ימים במרכז אירופה, הסיור הבינלאומי הגדול הראשון שלו מאז שעבר ניתוח מעיים בחודש יולי.

נראה כי האפיפיור חש בטוב במהלך ביקורו הקצר בבודפשט, ועמד בראש מיסה ממושכת עבור קהל שנאמד בכמאה אלף איש. האפיפיור עמד ונופף להמונים במהלך טיול במכשיר הפופ-מוביל הפתוח שלו והשתמש ברכב גולף כדי להימנע מהליכה למרחקים ארוכים בתוך הבית, והודה בשלב מסוים שהוא חייב לשבת כי "אני כבר לא בן 15". עם זאת, הוא המשיך את הקצב המפרך הטיפוסי של טיול האפיפיור למרות החלמתו המתמשכת.

פרנסיס בילה רק שבע שעות בבודפשט לפני שעבר היום אחר הצהרים לסיור בן ארבעה ימים בסלובקיה השכנה. מסלול הטיול העלה כי פרנציסקוס רצה להימנע מלתת לאורבן- הלאומני הפופוליסטי לעתים קרובות – את הדחיפה הפוליטית הנלווית לאירוחו של אפיפיור לביקור מדינה ראוי לקראת הבחירות באביב הבא.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

פרנסיס אכן נפגש עם הגעתו עם אורבן, שמדיניות הפליטים שלה מתנגשת עם קריאתו של האפיפיור לקבלת פנים ושילוב של מי שמחפש חיים טובים יותר באירופה. הגירה אמנם לא הייתה על סדר היום המוצהר, אך אורבן כתב בפייסבוק: "ביקשתי מהאפיפיור פרנציסקוס לא לתת להונגריה הנוצרית למות".

צילום: AP Photo/Laszlo Balogh

Back to top button