מבזקיםפוליטי / מדיני

וועדת הכספים תחל מחר לדון בחוק ההסדרים

וועדת הכספים בראשות ח"כ אלכס קושניר, תחל מחר (שני) לדון בהצעת חוק בעניין ההתייעלות הכלכלית לשנים 2021 -2022, כאשר תקיים ישיבה לעניין פרק ה' בהצעת החוק – הבטחת היציבות בתשואות קרנות הפנסיה. זאת, בכפוף לסיום הליך הפיצול בוועדת הכנסת ומליאת הכנסת, והעברת ההצעה לוועדת הכספים.

ח"כ אלכס קושניר
צילום: דוברות הכנסת

הפרק עוסק בהצעת החוק הקובעת כי המדינה תפסיק להנפיק אג"ח מיועדות בשיעור של 30% מנכסי הפנסיות הוותיקות והחדשות, כאשר שיעור זהה של כספי החוסכים יושקע בשוק ההון, וככל שהתשואה השנתית שהושגה בנוגע לסכומים אלה, תהיה נמוכה מ-5%, המדינה תשלים לקרנות הפנסיה את ההפרש, וככל שהתשואה שהושגה תהיה גבוהה מ-5% הקרנות יעבירו את ההפרש לקרן שתוקם לשם להבטחת תשואה.

בהמשך הדיון בוועדת הכנסת על פיצול חוק ההסדרים בנושא חוק לעידוד השקעות הון, חוק מס ערך מוסף, פקודת מס הכנסה וחוק מיסוי מקרקעין, אמר ח"כ מאיר פרוש: "הייעוץ המשפטי של הכנסת כותב בהערות, כי הצעת חוק דומה נדונה בעבר בוועדת הכספים אך הוועדה ראתה בה קשיים שונים וכי לא התקיימה הצבעה. הייעוץ המשפטי מוסיף וכותב שישנה בעיתיות מובנית בעקיפת הליך חקיקה רגיל באמצעות חוק ההסדרים. איך יכול להיות שאנחנו מצפצפים על חוות הדעת וממשיכים לדון בהצעה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ אופיר כץ (הליכוד) אמר: "זו הדוגמא הטובה למה לא לדון בחוק הזה בחוק הסדרים. ניסו להעביר את החוק בחוק רגיל, החוק לא אושר אז מנסים בחוק הסדרים. זה בדיוק לא לספור את הכנסת."

היועמ"ש של הכנסת, עו"ד שגית אפיק, הגיבה לדברים ואמרה: "אני מסכימה עם הדברים. זה לא נכון ולא ראוי. אם הצעת החוק נדונה במסגרת רגילה, צריך להמשיך ולדון בה במסגרת רגילה ולא בהליך חקיקה חפוז."

ח"כ יצחק פינדרוס אמר: "קוראים לזה ניצול הזדמנויות. מנצלים ממשלה חדשה שלא מבינה. אם היה לי ספק אם ראוי לשלוח נציגים לוועדות, היום אני בטוח שצדקנו. רק חברי האופוזיציה יושבים פה לדיון לאורך כל היום. הקואליציה תגיע להצבעות ואנחנו השחתנו את זמננו לריק. אני מתחרט שהגענו לדיון. ההבדל ביננו לקואליציה, זה שאנחנו אמרנו את אותם דברים גם כשהיינו בקואליציה. אתם שיניתם את דעתכם כשנכנסתם לקואליציה."

צילום: דוברות הכנסת – עדינה ולמן

ח"כ עידית סילמן השיבה כי הנושא יבחן שנית.

Back to top button