חדשות הארץמבזקים

נשיא המדינה ורעייתו ביקרו במרכז לשיקום אסירים צעירים משוחררים

במסגרת עשרת ימי תשובה, נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל ביקרו היום, (שני) בבית שוש"ן, מרכז לשיקום אסירים צעירים משוחררים בירושלים. הנשיא נפגש עם בכירי הרשות לשיקום האסיר ומנהלי המרכז ושמע על הליכי השיקום השונים, בהמשך סייר הנשיא במרכז בו לנים הצעירים ושוחח עמם על חוויותיהם לפני ואחרי המאסר. את הנשיא ליוו בביקורו שר הרווחה והביטחון החברתי מאיר כהן ומנכ"ל הרשות לשיקום האסיר אריה ביבי.

בית שוש"ן לשיקום ושילוב נוער וצעירים, הינו מרכז שיקומי מבית הרשות לשיקום האסיר בשיתוף הקרן לנוער וילדים בסיכון של הביטוח הלאומי, הנותן מענים ייחודיים לבני נוער ולצעירים משוחררים ממאסר בגילאים 16 ועד 22, יהודים וערבים מכל רחבי הארץ. המרכז מיועד לנשפטים בגין עבירות מגוונות כגון סחר בסמים, הריגה ועבירות רכוש. רבים מהם חסרי עורף משפחתי או שהבית מהווה סיכון עבורם ועבור שיקומם. אל המרכז מגיעים משוחררים בעלי מוטיבציה בסיסית להשתלב במסגרת חוץ ביתית וכפופים לתנאי שחרור מוקדם תחת פיקוח. בית השיקום נותן מענים רבים לנערים בתקופת שהותם, ביניהם טיפול פרטני וקבוצתי, השלמת השכלה, שילוב בעולם התעסוקה, מיצוי זכויות, השלמות לימודים ועוד.

בין הנערים שנפגשו עם הנשיא היה שלמה, בן 22, שחווה מעצרים מגיל צעיר שהגיעו למקרה חמור של אלימות שהוביל למאסר במשך שנה בכלא אופק לקטינים. "בגיל 14 כבר הייתי בתוכנית שיקום והוסטל," פתח שלמה וסיפר: "הפגישה הראשונה שלי עם יונתן מנהל המרכז הייתה מאד קשה, הרגשתי שאני חוזר למאסר. בסוף שסיימתי את הטיפול המשכתי לעוד שנתיים בהתנדבות בשיקום ואז גם עברתי להיות בן שירות לאומי אצלו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שלמה הוסיף בהתרגשות: "מרגש אותי השיח כי יש הרבה גורמים שמנסים לעזור לפני העבירות אבל יש מעט שמנסים לעזור אחרי. לכן אני אסיר תודה למקום הזה. לא יודע מה היה קורה איתי אם לא הייתי כאן עד גיל 22 ואחרי שירות לאומי משמעותי. אני משכיר דירה ומחזיק אוטו והגעתי למקום משמעותי בחיי," אמר והודה ליונתן מנהל המרכז באופן אישי על שעשה עבור שיקומו המשמעותי.

ג'יאהד מירושלים סיפר שהחל את מסלול העבריינות שלו בגיל 14:"רק כשהתחלתי טיפול קיבלתי כלים ששינו לי את החיים. חשבתי שיהיה קל להיות משוחרר אבל מסתבר שזה היה קשה יותר. פה בבית מתייחסים אליי כמו כל אדם אחר. באמת בחיים לא חשבתי שאשב מולכם בצורה כזאת."

"על האדם לחפש משמעות. אתם היום ברגע שיש לו משמעות עמוקה עבורכם. אתם רוצים להיות אנשים עם משמעות, אתם מחפשים תוכן לחיים, אתם רוצים לשנות את החיים," פתח הנשיא את דבריו והוסיף: "מה שאתם עושים למעשה אמיץ מאוד, זו גבורה, ואני מאוד מעריך את זה. אני רוצה לעודד אתכם להמשיך ולא ליפול למול האתגרים שבדרך כי צריך להתמיד."
 
הנשיא התייחס לתקופה המיוחדת בא אנו נמצאים בין כסה לעשור ואמר: "בעודנו נמצאים יומיים לפני יום הכיפורים, יום בו מתירים להתפלל עם עבריינים בעיני זה לא רק מפגש עם עבריינים אלא מפגש של שיקום ותהליך של חמלה וסליחה. חשוב שנפנים את התפיסה הזאת, כשאנחנו מקשיבים לסיפורים המרגשים שלכם ומתרשמים בצורה ישירה ובלתי מתווכת מהסיפורים ומתהליכי השיקום המשמעותיים שאתם עוברים."

שר הרווחה והביטחון החברתי מאיר כהן: "משרד הרווחה אמון על שיקום אנשים שמעדו ועל אחת וכמה כאשר מדובר בבני נוער. הרשות לשיקום אסיר מבטאת את האמונה שלנו כחברה שצריך וניתן לשקם גם אנשים שעברו על החוק. העבודה של הרשות עם האסירים לשעבר מוכיחה שניתן לשקם ולהחזיר למוטב. אנחנו צריכים להציג לאסירים כבר בתקופת מאסר את ההצלחה של רש"א על מנת שתהיה להם מוטיבציה להיכנס לתכנית השיקומית ולהפוך לאזרחים שומרי חוק."
                        

נשיא המדינה ורעייתו ביקרו במרכז לשיקום אסירים צעירים משוחררים
צילום: עמוס בן גרשום/ לע״מ
 

Back to top button