חדשות הארץמבזקים

חה"כ וולדיגר וחה"כ מואטי סיירו במרכז הרפואי לטיפול במוח ובנפש בנס ציונה

חה"כ מיכל וולדיגר ממפלגת הציונות הדתית וחה"כ אמילי מואטי ממפלגת עבודה, המכהנות כיו"ריות משותפות של השדולה לבריאות הנפש הציבורית, סיירו היום במרכז הרפואי לטיפול במוח ובנפש – "מרחבים לצעירים" שבנס ציונה.

חה"כ מיכל וולדיגר: "לבקר בבתי החולים הפסיכיאטרים זה עניין מורכב. מחד, להגיע לקצה הרצף, למקום בו נמצאים אנשים שמצבם הנפשי רעוע במיוחד, זה כואב אך מאידך לראות מקום שיודע להכיל, לטפל, לאזן ולהביא מזור. לדעת שמכאן המתמודדים יתקדמו ויעלו. פגשתי את פרופסור יחיאל לבקוביץ' מנהל המרכז, את ד״ר סוזנה מוסטובוי ואת ד"ר אורי לבנטל, הפסיכואנליסט שמנהל את המרכז לטיפול יום של נשים עם רקע של פגיעות מיניות ואנשי צוותו. פגשתי אנשים עם חזון, עם רצון ועם יכולת לשנות עולם. שוחחנו על האתגרים ועל המסע שלהם יחד עם הנשים המדהימות שמטופלות אצלן."

"אני מברכת על המחלקה לטיפול יום שבמרכז. האופן בו המטופלים והמטופלות מקבלים סיוע מקצועי ומשולב ובו בעת ממשיכים להיות מעורים בחיי הקהילה, חשוב מאין כמוהו. נמשיך להיאבק עבור תחום בריאות הנפש. החצר האחורית של החצר האחורית תפסיק להיות כזו. זו עבודה קשה אבל זו העבודה שלנו". הוסיפה וולדיגר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חה"כ אמילי מואטי: "זכינו לפגוש במרכז לבריאות הנפש אנשי מקצוע מסורים שפועלים כדי לשנות את העולם, באמונה שלמה שנפש האדם היא יקום שלם והיא ההתחלה של התיקון. בני אדם שסובלים מפוסט טראומה זקוקים לטיפול פסיכותרפי אינטנסיבי, שמתבסס על אמון בסיסי בין המטפלים למטופלים. מעבר לסוגיה הבריאותית, מגולמת בשיקום המערך גם סוגיה כלכלית. מהלך ארוך ומושקע יביא בטווח הארוך לחיסכון במערך בריאות הנפש, בהגעה למצבי קיצון ולאשפוזים."

"נמשיך לפעול כדי שתחום בריאות הנפש יוצב בעדיפות עליונה ומתמודדי הנפש יזכו למענה האנושי והראוי ביותר. אנחנו מבקשות להודות למנהל המרכז הרפואי אורי נח ותמי ניסני על ארגון הסיור, למנהל בית החולים פרופ' יחיאל לבקוביץ' ולד"ר סוזנה מוסטובוי על הסיור המקיף והצגת האתגרים הלא-פשוטים שעומדים בפני הצוות ובפני המטופלות". אמרה חה"כ.

אילוסטרציה. קרדיט: freepik

Back to top button