חדשות הארץמבזקים

הנשיא ורעייתו אירחו אירוע הוקרה לכבוד המשלחת למשחקים הפראלימפיים לטוקיו 2020

נשיא המדינה, יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, אירחו היום (שלישי) אירוע הוקרה לכבוד המשלחת למשחקים הפראלימפיים לטוקיו 2020. במפגש השתתפו שר התרבות והספורט חילי טרופר, יו"ר הועד הפראלימפי ד"ר יהושע דקל, יו"ר ההתאחדות לספורט נכים אלי בירנבאום, מנכ"ל ביטוח לאומי מאיר שפיגלר וספורטאיות וספורטאי המשלחת. המשלחת הפראלימפית מנתה 33 ספורטאים וספורטאיות והתחרתה ב-11 ענפי ספורט. המשלחת זכתה ב-9 מדליות פראלימפיות ושבירת שיאי עולם.

אירוע הוקרה לספורטאים הפראלימפיים
צילום: עמוס בן גרשום/ לע״מ

הנשיא פתח את דבריו ואמר: "הבאתם לכל עם ישראל רגעים משמחים ומרגשים מאד. עקבנו אחריכם והיינו אתכם בקשר, כל יום כמעט, עצרנו את שגרת העבודה בשביל עוד רגע של גאווה ונחת שהסבתם לנו. כל מי שהתחרה אי פעם או אפילו צפה באדיקות בענף ספורט כלשהו, יודע שזה לא מספיק להיות חזק או קל תנועה כדי לנצח. ברגע שהשרירים מתחילים לכאוב כשהמאמץ שורף, ומכווץ ומותח גם הספק מתחיל לנקר. גם הקולות הפנימיים מנסים לשכנע אותנו לוותר, להניח לזה, לנסות שוב בפעם אחרת," עוד הוסיף הנשיא ואמר: "בספורט, בלי יכולת התמדה, בלי קשב אמיתי לגוף וליכולותיו, בלי אמונה בעוצמות האדירות של הנפש שמפעילה אותו, גם הספורטאי החזק והגמיש ביותר יפסיד."

אירוע הוקרה לספורטאים הפראלימפיים
צילום: עמוס בן גרשום/ לע״מ

הנשיא התייחס ליתרון הבולט הקיים אצל הספורטאים והספורטאיות והדגיש: "כמי שמתמודדים עם אתגרים מיום לידתם, כמי שסוללים לעצמם את הדרך גם במציאות היומיומית, בהתמדה, בנחישות, עם כח רצון מעורר כבוד- אתם מומחים ומומחיות בשימוש בתעצומות הנפש. הרוח הזו שאתם מביאים אתכם אל הספורט היא דבר שראוי ללמוד ולשאוב ממנו השראה. אתם מנצחים, כי אתם מאמינים ומאמינות שאפשר. כי אתם יודעים שאסור לשבת בחיבוק ידיים ולחכות לניצחון שיבוא; צריך להביא אותו, בכל הכח. בעזרת כח הרצון, הבחירה, העמל וההתמדה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
אירוע הוקרה לספורטאים הפראלימפיים
צילום: עמוס בן גרשום/ לע״מ

הנשיא חתם את דבריו ואמר: "במסע של כל אחד ואחת מכם אתם מהווים מגדלור חי לכל מי שמבקש כמוכם, לפרוש כנפיים ולעוף. אתם ההוכחה שגם כשקשה כשהלב רוצה הכל אפשרי. אני גאה, כולנו גאים וגאות, להיות חלק ממדינה שאלה הם ספורטאיה. עלו והצליחו, לחיי עוד ועוד שיאים ופסגות. שנה טובה ומתוקה וגמר חתימה טובה!"

אירוע הוקרה לספורטאים הפראלימפיים
צילום: עמוס בן גרשום/ לע״מ

שר התרבות והספורט, חילי טרופר אמר: "תמיד אנחנו רוצים לחשוב שספורט הוא משהו שגדול יותר מרק תוצאה על הלוח, מדליה על הפודיום או ניצחון בשניה האחרונה. בשבועות האחרונים אתם סיפרתם לנו סיפור גדול, יפה ועשיר על ספורט והישגיות אבל בעיקר סיפרתם לנו סיפור גדול ויפה על החיים ועל בני אדם. המשחקים הפראלימפיים היו מפגן של כוח רצון, שאיפה למצוינות ורוח אנושית גדולה. תודה לכם על משב הרוח הטוב הזה."

המדליסט הפראלימפי, השחיין עמי דדאון הוסיף: "האפשרות לייצג את המדינה, להביא כבוד ושמחה לעם ישראל כולו ולהשמיע את התקווה שש פעמים במשחקים, בטח בשנה לא פשוטה כמו השנה שהייתה לנו זאת זכות ענקית. אני וכל חברי למשלחת הרגשנו שאנחנו הנציגים של המדינה, שכולם בוטחים בנו ומפרגנים לנו. כולי תקווה שבזכות ההישגים שהגענו אליהם יחלו תהליכים שישפרו את זכויות הפראלימפיים ויביאו אותם להישגים בינלאומיים נוספים."

אירוע הוקרה לספורטאים הפראלימפיים
צילום: עמוס בן גרשום/ לע״מ

Back to top button