חדשות הארץמבזקים

בצלמו ליועמ"ש: הנחה מיידית את מיקי לוי לאשר את כניסתה של שפי פז לכנסת

בחודש שעבר העלתה הפעילה החברתית למען תושבי דרום תל אביב, שפי פז, ציוץ פרובוקטיבי  נגד חה"כ גבי לסקי. בעקבות כך, בצעד חסר תקדים, אסר יו"ר הכנסת מיקי לוי את כניסתה לכנסת.

מיקי לוי. צילום: אתר הכנסת

במכתב ששלח שי גליק, מנכ"ל ארגון "בצלמו", ליועץ המשפטי לממשלה אחרי שהיועץ המשפטי לכנסת סרב להתערב בדבר נכתב: "אין כל ספק שדבריה מכוערים וראויים לגינוי והיא אף התנצלה על כך. אולם זה לא עילה לאסור כניסת אדם לכנסת. מעשהו של יו"ר הכנסת חמור ביותר. למעשה יו"ר הכנסת הינו התובע, השופט והתליין. הגוף היחיד במדינה שמוסמך לקבוע מהי עבירת הסתה או איומים זה המשנה לפרקליט המדינה לעניינים מיוחדים ומשטרת ישראל. לא יו"ר הכנסת. יתרה מכך עד כה למרות שהוגשה תלונה במשטרה משטרת ישראל לא עצרה או אפילו זימנה לחקירה את שפי פז, היא לא הועמדה לדין וודאי לא הורשעה. ולכן אין כל סמכות בידי יו"ר הכנסת למנוע את הכניסה."

בנוסף, כתב גליק: "אולם הדבר חמור שבעתיים ולכן אני פונה אליך בדחיפות ש תתערב. מעשהו של יו"ר הכנסת הינו מדרון חלקלק של סתימת פיות של פעילי זכויות אדם ופעילי ציבור כמוני. אני למשל מהיום זהיר בכל מילה שלי שמא מישהו יתלונן נגדי ויו"ר הכנסת פשוט ימנע את הכניסה שלי לכנסת. אני פונה אליך בבקשה שתנחה את יו"ר הכנסת שאין לו כל סמכות למנוע כניסת אנשים לכנסת אלא על סמך התרעה ביטחונית ממוקדת בידי משטרת ישראל או גורמי הביטחון הרלוונטיים."
 
בעניין דומה שקרה, אך לפעיל מפלגת חד"ש כתב גליק: "רגא זעתרה, פעיל חד"ש שתקף חבר כנסת קיבל אישור על ידי אותו יו"ר כנסת לחזור לכנסת למרות שסרב להתנצל על כך. לכנסת. למרות שסרב בכל תוקף להתנצל! אז מתברר שאם אתה פעיל שמאל מותר לך להכות בכנסת אם אתה פעיל ימין אסור לך לכתוב ציוץ פרובוקטיבי. לא אזכיר את חשיבות חופש הביטוי וכו כי זה ברור לך ואתה נאבק רבות בעניין בטוחני שגם במקרה זה תיכנס מיידית לעובי הקורה ותנחה את יו"ר הכנסת לבטל החלטה זו שניתנה בחוסר סמכות ובניגוד מוחלט לדמוקרטיה הישראלית".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שי גליק, מנכ"ל בצלמו מסר: "מניעת כניסת פעילי ציבור לכנסת זה קו שחור שנחצה וחייבים לתקן מיידית דבר זה. לצערי כל "אבירי זכויות האדם" שותקים פה כמובן כי מבחינתם חופש הביטוי זה רק לשמאל וכו'. אבל ברוך השם במדינת חוק גם לימנים יש זכויות אדם וחופש ביטוי ואנחנו נפעל לוודא שזה אכן קורה."

Back to top button