מבזקיםצבא וביטחון

חטיבת הצנחנים מתייחדת עם חלליה בטקס השנתי לזכר 1,579 חללי החטיבה

טקס ההתייחדות השנתי לזכרם של 1,579 חללי חטיבת הצנחנים התקיים הערב (שלישי). הטקס נערך בראשות שר הביטחון, בני גנץ, ובהשתתפות ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס, המשפחות השכולות, וכן מפקדי וחיילי החטיבה בעבר ובהווה. הטקס נערך באנדרטת הצנחנים שבסמוך לתל נוף.

הטקס השנתי לזכר 1,579 חללי חטיבת הצנחנים
צילום: דובר צה"ל
הטקס השנתי לזכר 1,579 חללי חטיבת הצנחנים
צילום: דובר צה"ל

מדברי הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי: "כדי להתקיים צריך להגן. כדי להגן צריך להילחם ולנצח. כדי להילחם צריך נכונות להקריב. כל חייל שנפל הוא עולם ומלואו, המותיר במשפחתו כאב עצום לעד וגורם לנו צער רב. אבל זהו מחיר הביטחון והעמקת השורשים של עם ישראל בארצו. זהו תהליך שבשיאו היו מלחמות גדולות, והמשכו במבצעים, ימי קרב והתנגשויות. מתוך חולשתם בוחרים אויבנו כבר שנים להיזהר מלתקוף אותנו באופן יזום. מתוך פער עצום בין עוצמתנו ליכולותיהם הם בוחרים בשיטות פעולה שעוקפות עימות ישיר, ועושים שימוש באזרחיהם ככלי וכמגן, ומנסים להפוך את אזרחינו שלנו למטרה. מצבם של כלל אויבנו בכי רע, כלכלית, חברתית וביטחונית. הם נכשלים במימוש יעדיהם הלאומיים ופעם אחר פעם מותקפים על ידנו ומנוטרלים על ידי פעולות שאנו מבצעים בכל רחבי המזרח התיכון."

הטקס השנתי לזכר 1,579 חללי חטיבת הצנחנים
צילום: דובר צה"ל

"הנכונות להתנדב ולהסתכן מאפיינת דורות של צנחנים, אשר לחמו למען המדינה והיו לחומת המגן של הבית, המשפחה והעם בכל החזיתות. לעתיד הקרוב, נצטרך להמשיך ולדבוק ברוח הזאת, לגבור ולהתגבר. דור אחר דור של צנחנים נהג כך, וברוח זו פועל גם הדור הנוכחי. משפחות יקרות, אני מבקש שנלמד מכן, אני מבקש שנשאב מכן חיזוק. למדו אותנו מהם איתנות, חוסן וכושר התגברות. קיר הנופלים הוא קיר החירות ואתן, שמתגברות יום יום, מאפשרות לנו להמשך ולהילחם עבור המדינה. אני מצדיע לכן, מחבק אתכן ומחזק אתכן, ויהי זכר הבנים ברוך. ברוך בזכות התנהגותנו, בזכות שימור הרוח וחוסננו. שנה טובה וגמר חתימה טובה". סיים כוכבי את דבריו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
הטקס השנתי לזכר 1,579 חללי חטיבת הצנחנים
צילום: דובר צה"ל

מדברי מפקד חטיבת הצנחנים, אלוף-משנה יובל גז: "בני המשפחות, אני עומד בפניכם היום זו השנה השלישית, ונזכר בשיעורים שלמדתי מכם וממורשתם של יקירכם על רוח ההתמדה והדבקות שכל כך מאפיינת את הצנחנים לדורותיהם. היום, כמו בכל יום ובכל לילה ניצבים הצנחנים בסדיר ובמילואים, ממלאים את משימותיהם בגזרות השונות. כמו בכל דור, אנחנו ממלאים את משמרתנו ואת חובתנו לקודמיו, אלו ששירתו איתנו ואלו שאינם עימנו. צנחנים- ההתמדה הזו, בקרב, בפעילות המבצעית, בהכשרות ובאימונים, בעמידה האיתנה לצד בני המשפחות, היא הצוואה של אחינו, ובה נעמוד".

הטקס השנתי לזכר 1,579 חללי חטיבת הצנחנים
צילום: דובר צה"ל

Back to top button