מבזקיםמשפטי/פלילי

אברהם מרקו המואשם בעבירות מרמה חמורות הוסגר לצרפת

מדינת ישראל הסגירה אתמול (שלישי) לצרפת את אילן אברהם מרקו, אזרח ישראל וצרפת, כדי שיעמוד לדין בצרפת בגין עבירות מרמה חמורות.

לפי בקשת ההסגרה שהוגשה על-ידי ממשלת צרפת, מחודש ספטמבר 2017 ועד ליום מעצרו בישראל, 10.11.2020, פנה מרקו אל עשרות קורבנות עבירות מרמה קודמות בצרפת, שאת פרטיהם השיג מבעוד מועד. כאשר פנה לנפגעים, ברובם קשישים, התחזה מרקו לעובדי ציבור שונים בצרפת, ביניהם שופטים, שוטרים ונציגי רשויות האכיפה, המכס והמס, והודיע לקורבנותיו כי הרשויות איתרו את הכספים אשר הוצאו מהם במרמה, לצד זה, התנה מרקו את השבתם של הכספים בתשלום אגרה, מס או כופר לרשויות.

כדי לחזק את אמון הקורבנות בדבריו, שלח מרקו לחלקם מסמכים רשמיים מזויפים מאת רשויות שונות בצרפת, כמו זימונים לחקירה וצווים שיפוטיים. במקרים מסוימים שבהם הקורבנות נמנעו מלשתף פעולה, איים עליהם מרקו כי אם לא יפעלו לפי הנחיותיו, יינקטו נגדם הליכים פליליים, לרבות מעצרם והחרמת נכסיהם, וכן איים וקילל. בשיטה זו גרם מרקו לעשרות נפגעים להעביר כספים לחשבונות שונים באירופה, בהיקף מוערך של כ-1.5 מיליון אירו, זאת בנוסף למקרים בהם ניסה לגרום להעברות דומות ללא הצלחה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במסגרת חקירת הפרשה בצרפת אותר מרקו בישראל, וביום 10.11.2020 נעצר בתל אביב על ידי יחידת הונאה תל-אביב. בסמוך לכך ביקשה צרפת את הסגרתו, והמחלקה הבינלאומית הגישה לבית המשפט המחוזי בירושלים עתירה להכרזתו בר הסגרה. ביום 19.3.2021 הכריז בית המשפט המחוזי על מרקו בר הסגרה לצרפת. מרקו ערער על ההחלטה, אך בהמשך משך את ערעורו, ובכך נסללה הדרך להשלמת ההסגרה לצרפת.

התיק טופל על ידי עו"ד שירן כהן מן המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה, יחד עם יחידת הונאה תל אביב והמחלקה לתיאום מבצעי באגף החקירות והמודיעין.

אילוסטרציה. צילום: freeimages
 
 
 

Back to top button