חדשות הארץמבזקים

יד שרה: ההתעלמות ממשבר החמצן מביאה לעליה במספר המאושפזים במצב קשה בבתי החולים

לאחר שבימים האחרונים אזל מלאי מחוללי החמצן ברוב סניפי יד שרה, נרשמת עליה חדה במספר חולי הקורונה המאושפזים במצב קשה. היום (שבת) אושפזו לפחות 112 חולים חדשים במצב קשה, וככל הנראה נגיע היום למספר הגבוה ביותר מאז תחילת הגל הרביעי. גם סך המאושפזים במצב קשה עלה ל-717 – הנתון הגבוה מאז סוף אוגוסט.

מנכ"ל יד שרה משה כהן: "לצערי הרב המלאי שיש בידינו, לא מספיק כדי לתת מענה לדרישה הרבה לחמצן עבור חולי הקורונה, שמבקשים להמנע מאישפוז מיותר בבית חולים. שר הבריאות בוחר להתעלם ממצוקת החמצן, ומעדיף לייצר עומס מסוכן על מחלקות הקורונה, תוך סיכון חיי אדם. מתנדבי יד שרה ממשיכים לעשות כל מאמץ, על מנת לסייע לחולים ככל הניתן באמצעות המלאי המצומצם, אולם ללא חידוש מלאי מיידי ודחוף של מחוללי חמצן, לא נוכל להציל חיים. היום חלף חודש מאז הגשנו לשר הבריאות תוכנית מפורטת שתאפשר לנו לתת מענה לאלפי חולי קורונה, אולם עד לרגע זה לא קיבלנו כל מענה. הפתרון נמצא בהישג יד. אני קורא לראש הממשלה נפתלי בנט להתעשת ולהציל חיים".

ביד שרה מושאלים יותר מ-3,300 מחוללי חמצן, מתוכם כ-2,300 על ידי חולי קורונה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

על פי הערכת המצב של משרד הבריאות, נכון ליום שישי מאושפזים בביתם 50 חולי קורונה במצב בינוני-קשה ועוד שניים על ידי פיקוד העורף.

צילום: freepik

Back to top button