חדשות הארץמבזקים

עקב נפילת מצוק: עיריית הרצליה תסגור את החופים הנתונים בסכנה

בשל נפילת מצוק הבוקר (ראשון), מצפון למבצר אפולוניה, בשטח החופי של העיר הרצליה ולאחר התייעצויות בין ראש העיר, מנכ״ל העירייה, מהנדסת העיר, משטרת ישראל ומומחים נוספים סביב החובה להגן על חיי אדם מסכנה מיידית, הוחלט לסגור ולגדר מיידית את חוף הים למרגלות המצוקים המסוכנים. חוף הים ייסגר, יגודר ויוצבו בו שלטי אזהרה וסכנה מהגבול הדרומי בירידה הצפונית אל חוף השרון ועד הגבול הצפוני בגזרה החופית של העיר הרצליה עם מועצת דרום השרון.

נפילת מצוק בחופי הרצליה, חוף אפולוניה
צילום: אתי נפרין

הסגירה כוללת את חוף נוף ים (סידני עלי) והשטח שמתחת למצוק אפולוניה. אנו מבקשים מכולם לשתף פעולה ולפעול לפי שלטי האזהרה.

נפילת מצוק בחופי הרצליה, חוף אפולוניה
צילום: אתי נפרין

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, אמר: "הבוקר נמנע בנס אסון כבד עם קריסת המצוק מצפון לאפולוניה, רצועת מצוקי הכורכר מעל חופי הים מהווה סכנה ממשית למפולות והתמוטטות ולפגיעה בנפש. אנחנו לא יכולים להמתין עד שהמדינה תמלא את התחייבויותיה לטפל במצב, כי מי יודע מתי זה יקרה. כבר לפני למעלה משנתיים, גייסנו צוות יועצים, אדריכלים ואנשי מקצוע, עשינו ניתוח של מצב המצוק ובהתאם לכך תכננו לפעול אך התמוטטות המצוק הבוקר הופכת את הסכנה של התמוטטות נוספת לסכנה ממשית ומיידית ולכן נפעל לסגירת החופים הנתונים לסכנה באופן מיידי כדי להגן על חיי אדם בטרם ייגרם אסון״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
נפילת מצוק בחופי הרצליה, חוף אפולוניה
צילום: אתי נפרין

כיידוע, בשנים האחרונות, כתוצאה מהשפעת מי הגשמים בעונות החורף הסוערות, המצוק ניזוק באופן ניכר וחלה החמרה בשלמות שפת המצוק, לרבות היווצרותם של התפוררות ובורות באזורים המשמשים למעבר הולכי רגל ורכבים, באופן אשר מהווה סכנה לחיי אדם. נושא ההגנה על המצוקים הינו בתחום אחריותה של מדינת ישראל, אולם, בשל הסכנה והדחיפות, עיריית הרצליה החלה בשנה האחרונה בהקמתן של גדרות בטיחות במקומות הנדרשים, בחלקו העליון של המצוק, ובהמשך גם בחלקו התחתון, במפלס חופי הים: חוף הפירצה, חוף הכוכבים והחוף הנפרד.

Back to top button