חדשות הארץמבזקים

בצלמו: לוחמים לשלום הפרו את החוק ונקטו באלימות קשה, היועמ"ש גיבה אותם לחלוטין

ארגון בצלמו מסר היום (ראשון) את חשיפתו לאירוע שקרה לפני חצי שנה במעורבות של פעילים מארגון לוחמים לשלום.

מ"בצלמו" נמסר: "לפני חצי שנה הגיעו פעילי לוחמים לשלום במבצע מיוחד לביתו של חקלאי בבקעת הירדן. הפעילים שהגיעו מצוידים במצלמות הרסו לו את הגדר ותיעדו זאת ברשתות החברתיות תחת הכותרת "פעלנו נגד האפרטהייד". מדובר בשטח פרטי ורכוש פרטי ומדובר בעבירות חמורות של הסגת גבול גרימת נזק לרכוש שותפות לדבר עבירה ועוד. בעקבות כך הגיש החקלאי ביחד עם ארגון זכויות האדם בצלמו תלונה חריפה ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לפתוח בחקירה נגד ראשי הארגון שהזיקו וכן להורות לרשם העמותות על סגירת עמותה שפועלת באלימות ונגד החוק. חרף זאת למעלה מחצי שנה אך היועמ"ש סרב לנקוט כל צעד או להגיב לפניית בצלמו."

בעניין התקרית בחברון נכתב: "אתמול תועד קצין צה"ל דוחף מפגין בהפגנה של לוחמים לשלום, דו"צ כבר הודיע שהאירוע יתוחקר, והתנהגות הקצין לא תואמת את ערכי צה"ל. ככל שהיועמ"ש היה פועל כפי הנדרש וכפי שהוא מחויב לפעול נגד מפרי חוק ומעודדי אנרכיה וכן לענות לפניית נפגע עבירה בהתאם לנוהל תקשי"ר (תקנון שירות המדינה) האירוע אתמול היה נמנע. השבוע הוגשה תלונה חריפה לנציב דוד רוזן שכבר הודיע בעבר שהיועמ"ש בוחר לעכב תיקי הסתה נגד מתנחלים ויהודים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שי גליק, מנכ"ל בצלמו מסר: "היועמ"ש לממשלה חייב להפנים שהוא מחויב לענות ולפעול בכל פניית ציבור ולא רק בפניית ארגוני שמאל קיצוני. מצער, מאכזב ומקומם שהיועמ"ש שוב ושוב מתעלם מפניות ארגוני זכויות אדם שאינם חושבים כמוהו. נמשיך ונפעל נגד הפקרת זכויות האדם של אזרחי ישראל."

צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

Back to top button