חדשות הארץמבזקים

נקבע מותו של הנער בן ה-12 שנפצע אנוש בשריפה בפתח תקווה

בבית החולים שניידר בפתח תקווה נקבע הלילה (שבת) מותו של הנער בן ה-12 שנפגע ביום חמישי בשריפה שפרצה בדירה בבניין מגורים בן 4 קומות, ברחוב ד"ר וייסבורג בפתח תקוה. הוא פונה במצב אנוש עם כוויות מרובות ולאחר ששאף עשן כשמצבו אנוש תוך כדי פעולות החייאה ואושפז ביחידה לטיפול נמרץ במרכז שניידר לרפואת ילדים. בשריפה אף נפגע גבר כבן 50 משאיפת עשן והוא פונה במצב קשה

דובר מד"א, זכי הלר : בשעה 02:31 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירקון, על שריפה בדירה בקומה הראשונה, בבניין מגורים בן 4 קומות, ברחוב ד"ר וייסבורג בפתח תקוה. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי בשלב זה לשני נפגעים, בהם: ילד כבן 12 במצב אנוש, עם כוויות מרובות ולאחר ששאף עשן, מפונה לבית חולים שניידר תוך פעולות החייאה, , וגבר כבן 50 במצב קשה, לאחר ששאף עשן. שני ילדים נוספים כבני 8 ו-10 נפגעו קל משאיפת עשן.

נריה חגבי חובש באיחוד הצלה שטיפל בזירה הקשה סיפר: "מדובר באירוע קשה מאוד, הילד סבל מכוויות מרובות וכן משאיפת עשן, ביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות והוא פונה בניידת טיפול נמרץ תוך כדי פעולות החייאה. כמו כן הענקנו סיוע רפואי ראשוני שכלל מתן חמצן בזירה לגבר כבן 50 שנפגע באורח קשה משאיפת עשן ופונה אף הוא בניידת טיפול נמרץ. 2 ילדים נוספים טופלו במצב קל בזירה לאחר ששאפו עשן"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, זהו המקרה השביעי מתחילת שנת 2021 שבו ילד נהרג כתוצאה משריפה. מאז שנת 2016 מתו 33 ילדים כתוצאה משריפה.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים אמרה כי "ככל שעולה הפופולריות של אופניים וקורקינטים חשמליים, כך אנחנו שומעים יותר ויותר על שריפות שנגרמות כתוצאה מטעינה לא בטוחה של הסוללה. אנחנו קוראים לציבור, אל תגידו לי זה לא יקרה – לא מטעינים סוללה ללא השגחה, ובסיום הטעינה מנתקים את הסוללה מהחשמל. בכל בית, במיוחד כזה שיש בו ילדים, חובה להתקין גלאי עשן. חשוב להבין שגלאי עשן מצילים חיים, הוא אמנם לא ימנע את השריפה אבל יתריע עליה בעוד מועד ויאפשר חילוץ מהיר ושל הילדים וקריאה מידית של כוחות כבאות והצלה".

הנסיבות שהובילו לפרוץ השריפה נחקרות ובשירותי הכבאות וההצלה קוראים לציבור להתקין בבתיהם גלאי עשן אשר עשוי להציל חיים ולהתריע על השריפה ממש בתחילתה.

צילום: דוברות והסברה כבאות פתח תקווה
צילום: דוברות איחוד הצלה
צילום: דוברות איחוד הצלה
צילום: דוברות איחוד הצלה

צילום: דוברות איחוד הצלה

Back to top button