מבזקים

הבמאי וחתן פרס ישראל לקולנוע, ג'אד נאמן, הלך לעולמו בגיל 85

הבמאי וחתן פרס ישראל לקולנוע, ג'אד נאמן, הלך היום (ראשון) לעולמו בגיל 85 לאחר מאבק במחלת הסרטן. נאמן ביים את הסרט "מסע אלונקות", סרטו העלילתי הראשון, שהציג את סיפורו של טירון העובר מלאכת טרטורים עד להתאבדותו. נאמן מונה לאחר מכן לראש החוג לקולנוע וטלוויזיה של אוניברסיטת תל אביב, והיה מיוזמי הקמת הקרן לקולנוע ישראלי. ב-2009 זכה נאמן בפרס ישראל לקולנוע. חבר השופטים נימק את החלטתו בכך שג'אד "הטביע את חותמו בצמתים החשובים בהיסטוריה של הקולנוע הישראלי מאז שנות ה-60. השילוב הייחודי של אמן והוגה דעות בא לידי ביטוי במורכבות, בליריות, בהומניזם המובהק שלו ובעומק יצירתו האומנותית והאקדמית. שילוב זה מייחד את עבודתו גם כפדגוג בהוראת הקולנוע".

משפחתו מסרה: "ג'אד אהובנו נלחם במחלת הסרטן עד הרגע האחרון, כפי שנלחם כל חייו על מה שאהב והאמין בו. הוא אהב את החיים ולא הפסיק ליצור, לחלום ולקוות. הוא ישאר חקוק בליבנו".

שר התרבות והספורט, חילי טרופר, ספד: "יהודה ג׳אד נאמן, חתן פרס ישראל לקולנוע ואיש תרבות מרכזי הלך היום לעולמו אחרי מאבק ממושך במחלה קשה. יהודה תרם תרומה משמעותית לקולנוע הישראלי והביא למסכים סיפורים אנושיים מרגשים וייחודיים וחשף אותם לכלל העם. יהי זכרו ברוך״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
Back to top button