בריאות

יד שרה: משלוח חירום של ציוד נשימתי עושה את דרכו לארץ

לאחר סיוע דחוף שהגישו ידידי יד שרה בארה"ב ותורמים בישראל, נוכח אזלת היד של משרד הבריאות, נרכשו מאות בלוני חמצן וציוד נשימתי נלווה, שיגיעו לארץ בהטסה מיוחדת בתוך 72 שעות ויפוזרו ב-120 סניפי יד שרה.

משה כהן, מנכ"ל יד שרה: "במשרד הבריאות בוחרים לנקוט במדיניות "בת יענה", ומתעלמים מהצורך הדחוף והמיידי לספק מאות מחוללי חמצן, שיסייעו לתת למי שזקוקים חלופת אשפוז ביתי, כדי למנוע אשפוז מיותר בבית חולים. המשלוח הנוכחי הוא סוג של "חוסם עורקים", שנועד לעצור את הדימום הנוראי, שבא לידי ביטוי בעומס הגבוה במחלקות האשפוז – לפי מדד העומס שהגיע לרמתו הגבוהה ביותר מתחילת הגל, ובשיא במספר החולים הקשים שמאושפזים מאז תחילת הגל הרביעי. ההתנהלות הזו גובה מחיר דמים כואב ובלתי נסבל של יותר מ-22 חולים, שמוצאים מידי יום את מותם המיותר, מאז תחילת ספטמבר. אני קורא לראש הממשלה ושר הבריאות להתעשת, ולשבת איתנו על מנת לפתור מיד את המצוקה הנוראה".

מיד שרה נמסר כי מאז ראש השנה יש מחסור חריף במחוללי חמצן נייחים ברוב סניפי הארגון, מה שמאלץ במקרים רבים את הפונים לבחור, בין אשפוז במחלקות הקורונה העמוסות, לבין טיפול לא מיטבי בבית. במקביל למחסור במחוללים, נרשם ביקוש גובר להשאלת בלוני חמצן, שמספקים מענה של "עזרה ראשונה" לשעות ספורות (עד שמתרוקן). במערך האשפוז הביתי של קופות החולים מאושפזים נכון להיום 53 חולים במצב בינוני-קשה, וארבעה על ידי חיל הרפואה. בקופות החולים מתקשים לספק לחולים הזקוקים לכך מחוללי חמצן, והם מופנים לבתי החולים. ביד שרה מושאלים יותר מ-2,000 מחוללים לטובת חולי קורונה הזקוקים לסיוע נשימתי. ההצעה שהוגשה על ידי הארגון למשרד הבריאות למיזם משותף של אשפוז בית מבוקר, נותרה ללא מענה, כשבמשרד מבטלים שוב ושוב את כל הפגישות עמם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: "יד שרה"

Back to top button