מבזקים

חה"כ סטרוק על הממשלה: "בונים דת חדשה שהאידאל שלה הוא טשטוש האמת"

חה"כ אורית סטרוק ממפלגת הציונות הדתית, כתבה היום (שני) בחשבון הפייסבוק שלה את דעותיה על הממשלה והתהליכים הנוראיים, לטענתה, אותם היא מביאה.

כך כתבה סטרוק: ""ישר כוחך ששיברת"- מוזר, אבל אלה המילים בהן בוחר רש"י לסיים את פירושו לתורה. דווקא בשבירת הלוחות, דווקא בזכרון חטא העגל, דוקא בזכרון המעשה הקיצוני והמזעזע שבחר משה לעשות אל מול החטא הזה – שבירת הלוחות מעשה א-לוהים, דוקא בברכת ישר-כח שקיבל משה מהקב"ה על המעשה הטוטאלי הזה. עם הטעם הזה בחר רש"י להטעים לנו את הפרידה ממשה רבינו, ואת סיום התורה כולה. ומוזר שדוקא על מעשה קיצוני וקשה כזה מקבל משה רבינו ברכת ישר-כח מריבונו של עולם: לא על הוצאת העם ממצרים, לא על מעמד מתן תורה, לא על הקמת המשכן, לא על תחילת כיבוש הארץ – כל המעשים החיוביים והאדירים האלה לא זיכו אותו בברכת ישר כח, ודוקא מעשה השבירה, השיבור של הלוחות – כן. ואת ה"ישר-כח" הזה בחר רש"י להדהד לנו כאקורד הסיום של פירושו לתורה."

עוד הוסיפה חה"כ וכתבה: "על מה ולמה נקט משה רבינו באקט הקיצוני הזה של שיבור הלוחות? לי נראה שלא מדובר במעשה העגל עצמו, כי עליו שמע משה מהקב"ה עוד קודם שירד מן ההר, ובכל זאת לא שיבר את הלוחות. אדרבא, על מעשה העגל התעקש משה רבינו מייד, כבר למעלה על ההר, שהקב"ה יסלח לעם ישראל. לא בעגל מדובר, אלא דוקא במחולות. בפסטיבל השמחה סביב העגל. פסטיבל מחולות העגל, החגיגה והשמחה סביב מה שעד לפני רגע הוגדר ע"י כל שותפיו כפתרון-לשעת הדחק: משה בושש לבוא אז חייבים איזשהו תחליף, ולפתע הפך לאירוע משמח, חגיגי, אירוע של "לכתחילה" – הוא שחייב את האקט המזעזע של שיבור הלוחות. "משה אמת ותורתו אמת" – נשיר מחר כשנרקוד עם ספרי התורה. "תורת אמת נתן לנו" – נקרא בעת הגבהת התורה. אמת – זה עיקרה של התורה: יש אמת ויש שקר. יש טוב ויש רע. יש צדק ויש עוול. יש מצוות ויש עבירות. יש צדיקים ויש רשעים. אין טישטוש של האמת, גם אם היא קשה להשגה וגם אם לא תמיד נצליח לעמוד בדרישותיה. האמת עומדת מול עינינו, ואנחנו לא מתכחשים אליה, לא מכחשים בה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"קורה שאדם נאלץ בשעת הדחק לפעול בניגוד לתורה. קורה שמפלגה נאלצת לפעול בניגוד לערכים למענם הוקמה ובשמם פנתה לציבור. אני חלוקה על חברי ראשי ימינה ותקוה חדשה לגבי עצם קיומו של האילוץ הזה, אבל נניח לרגע לשאלה הזו ונקבל – רק לצורך הדיון – את גרסתם שאכן היה אילוץ. אבל מחולות? קמפיין חגיגי? כתבות-מגזין המתהדרות בכך? פוסטים שמגדירים את האילוץ כ"לכתחילה"?! על כך בא שיבור הלוחות. במצב כזה חייבת המנהיגות לנקוט תגובה קשה, מטלטלת, זועקת, לא מכילה ולא מתפשרת. כאן נדרש שיבור הלוחות. כשמקימים ממשלה עם אויבי ישראל, עם תומכי מחבלים – זה נורא! כשמשבחים את האויבים האלה בכל פוסט ובכל ראיון, משתבחים בקשרים המצוינים אתם, ומגדירים את הממשלה הזו כ"לכתחילה" – זה לא רק נורא שבעתיים, זה בכלל בסקאלה אחרת: כאן בונים דת חדשה, שבה האידיאל העליון הוא טישטוש האידיאלים, טישטוש האמת. אל מול המחולות האלה חייבת לקום זעקה גדולה ומרה, זעקה מהדהדת, עיקשת, מטלטלת ומזעזעת. זעקה של כל מי שערכי צדק, מוסר, וציונות חשובים לו. זעקה של אמת!
חג שמח, חג של תורת אמת." סיימה חה"כ סטרוק את הפוסט הנוקב.

צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

Back to top button