חדשות הארץמבזקים

ד"ר אלרעי פרייס: התמיכה של וועדת החוקה במקצועיות והתמיכה במשרד הבריאות חשובה מאוד

על רקע הביקורת שמתח ראש הממשלה נפתלי בנט על אנשי משרד הבריאות בנאום בעצרת האו"ם. ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס אמרה היום (רביעי) בוועדת החוקה של הכנסת כי "האמירה של הוועדה על המקצועיות והתמיכה חשובה ואומרת שאין ערעור על המקצועיות של אנשי מערכת הבריאות."

היו"ר ח"כ קריב אמר: "כולנו ממשיכים לגבות את עובדי משרד הבריאות ושאר המשרדים הממשיכים לעבוד במסירות גבוהה; יש לשמור על שיח מכובד ומכבד שבו גם נשמעות דעות שונות."

ד"ר שרון אלרעי פרייס ראש שירותי בריאות הציבור: "האמירה של הוועדה הזו על המקצועיות והתמיכה במשרד הבריאות חשובה מאוד. אנשים במשרד הבריאות עובדים במקצועיות ובמסירות וזה שוועדה בכנסת אומרת בין אם מסכימים להמלצות או לא, שאין ערעור על המקצועיות של המשרד היא מאוד חשובה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) העיר: "ראינו את הפגיעה הגדולה של ראש הממשלה במערכת הבריאות, אני מבקש לחזק אתכם מול דברי ראש הממשלה נגדכם, גם אם יש ביקורת עדיין לא ראוי ולא מוצדק לעשות שיימינג כזה, אנחנו כולנו פה נציגי הציבור מחזקים אתכם כנגד מה שנעשה נגדכם"

יו"ר הוועדה ח"כ גלעד קריב (העבודה) הגיב לדבריו של ח"כ מקלב שטען שהגיבוי ניתן רק מחברי האופוזיציה ואמר: "זו אמירה לא הגונה ולא ראויה ואתה מוזמן לקרוא את הפרוטוקולים של הוועדה. כולנו ממשיכים לגבות את עובדי משרד הבריאות ושאר המשרדים הממשיכים לעבוד במסירות גבוהה. נקפיד על דיון בו מוקרן הגיבוי הזה. מותר להקשות קושיות ולהציג עמדות ותפיסות עולם אחרות בכבוד הראוי וחזקה עלינו שכל עובדי הציבור מקדישים זמנם במסירות גדולה להגנת בריאות הציבור".

עוד אמר: "יש לנו את הכרת הטוב לאנשי משרד הבריאות ואנחנו יודעים כמה אין להם יום ולילה שלא לומר שבת וחג. כולנו צריכים להקפיד על שיח מכבד אך יש לקחת החלטה שחשוב לנו לשמור על דיון פתוח שבו למומחים מוצר גם למתוח ביקורת על הממשלה כל עוד זה בשפה ראויה.ממשלת ישראל סומכת ידיה כמעט על כל המלצות דרגי המקצוע ועדיף להימצא בסיטואציה בה יש שיח מכובד ומכבד ולשמור על שיח בו גם נשמעות דעות שונות. כולנו מאוחדים בכבוד שאנו צריכים להקרין לעובדי ועובדות הציבור".

ח"כ בני בגין (תקווה חדשה) אמר: יש דבר שלא מצאתי בדברי ד"ר אלרעי פרייס, לא הצלחתי משך חצי שעה בדבריה לפענח ולאבחן היסטריה, אבל הצלחתי לשמוע נתונים. הנתונים המבוססים מבדילים בין דיון כזה לדברים אחרים לא ראויים".

ארכיון. צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

Back to top button