מבזקיםתאונות דרכים

התאונה בחורפיש: עלה לחמישה מספר ההרוגים, ביניהם ילדה בת 5

חובשים ופראמדיקים של מד"א קבעו לפני זמן קצר (רביעי) את מותם של חמישה פצועים, בהם גבר מהאוטובוס וארבעה מנוסעי הרכב (אישה כבת 35, נער כבן 15, נער כבן 12 וילדה כבת 5) ופינו לבתי החולים 35 פצועים, בהם שלושה במצב קשה במסוקים לבית החולים רמב"ם בחיפה ו-32 פצועים במצב קל למרכז הרפואי לגליל בנהריה ולבית החולים זיו בצפת.

יוסי גולדמן, חבר מועצת העיר חריש בתגובה לתאונה המחרידה בצפון: "התרחשה תאונת אוטובוס מחרידה בצפון ועליה נמצאים בין השאר ילדי בני עקיבא מחריש. אני קורא לכל הציבור להתפלל לרפואת הפצועים ובעיקר לגלות אחריות ולא להפיץ הודעות עם שמות או פרטים מהאירוע. אנו בעיריית חריש נעשה הכל כדי ללוות את המשפחות והפצועים".

תאונה בין אוטובוס ורכב בחורפיש
צילום: דוברות כב"ה צפון

ברוך גולן, מתנדב זק״א שמטפל בזירה: ״מדובר בזירה קשה ומזעזעת, כשהגענו למקום הייתה המולה רבה, ראינו עשרות ילדים מתהלכים על הכביש סמוך לאוטובוס שהתהפך על צידו לאחר התנגשות עם שני כלי רכב, מסחרי ופרטי.״ עוד הוסיף גולן כי: ״הרכב פרטי היה מרוסק לגמרי מעוצמת ההתנגשות, מתוך הרכב חולצו 4 נפגעים מתוכם 3 ילדים שנלכדו ברכב כשהם סובלים מפציעות קשות וללא רוח חיים, גבר נוסף כבן 45 נלכד מתחת לאוטובוס וחולץ כשהוא ללא רוח חיים, פראמדיקים של מד״א קבעו את מותם של ה5 במקום, ופינו יחד עם מסוקי צה״ל כ35 נפגעים לבתי החולים. צוות מורחב של מתנדבי זק״א צפון פועל במקום יחד עם שוטרי המז״פ ובוחני התנועה של המשטרה בטיפול בכבוד המת בזירה הקשה.״

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
תאונה בין אוטובוס ורכב בחורפיש
צילום: דוברות כב"ה צפון

פראמדיק מד"א, קלוד עיסא סיפר: "מדובר בתאונת דרכים קשה מאוד. הגענו למקום בכוחות גדולים שכללו ניידות טיפול נמרץ, אמבולנסים, אופנועי חירום ומסוק מד"א. אוטובוס היה הפוך על צידו לרוחב הכביש והרכב המסחרי שנפגע קשות בחלקו האחורי היה בשול הכביש כש- 5 פצועים מחוסרי הכרה נלכדו בתוכו. תוך כדי פעולות החילוץ של נוסעי הרכב נאלצנו לקבוע את מותם של 4 מנוסעי הרכב, נהג הרכב נפצע באורח קשה ופונה תוך כדי טיפול רפואי לבית החולים במסוק. נהג האוטובוס חולץ כשהוא מחוסר הכרה עם פגיעה רב מערכתית קשה ולאחר בדיקות רפואיות נקבע מותו. 2 מנוסעי האוטובוס שנפגעו באורח קשה שכבו על הכביש כשהם סובלים מחבלות קשות בגופם ועשרות פצועים נוספים התהלכו בזירה. הענקנו להם טיפול רפואי בשטח, 2 הפצועים קשה פונו במסוק לבי"ח והפצועים קל פונו באמבולנסים וניידות טיפול נמרץ לבתי החולים בצפת ונהריה."

תאונה בין אוטובוס ורכב בחורפיש
צילום: דוברות כב"ה צפון

אושרי אליהו, ראש סניף איחוד הצלה במעלות שפינה את הנפגעים מסר: "מדובר בתאונה עם מעורבות אוטובוס שהתהפך על צדו, רכב מסחרי, ורכב פרטי. בסיוע חובשים נוספים וצוות אמבולנס של איחוד הצלה הענקנו בזירה סיוע ל-30 נפגעים בהכרה, במצב בינוני וקל. כמו כן למרבה הצער נקבע מוות בזירה על ארבעה מנוסעי הרכב, גברת כבת 35, נער כבן 15, נער בן 12 וילדה כבת 5".


צילום: דוברות מד"א

Back to top button