מבזקיםצבא וביטחון

חטיבת גולני מתייחדת עם זכר 1,479 חלליה בטקס הזיכרון השנתי

טקס ההתייחדות השנתי עם זכרם של 1,479 חללי חטיבת גולני התקיים היום (רביעי). הטקס נערך בראשות הרמטכ״ל, רב-אלוף אביב כוכבי ובהשתתפות מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם, מפקד חטיבת גולני, אל"ם ברק חירם, המשפחות השכולות, וכן מפקדי וחיילי החטיבה בעבר ובהווה. הטקס נערך באתר ההנצחה והמורשת החטיבתי שבצומת גולני.

 טקס לזכר חללי חטיבת גולני
צילום: דובר צה"ל
 טקס לזכר חללי חטיבת גולני
צילום: דובר צה"ל

מדברי הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי:״כצבא, חובתנו הראשונה לעמוד במשימה, גם במחיר חיינו. לכך נשבענו. היכולת לשאת אבדות ולהתגבר היא חוסן-לאומי, שחובה להמשיך ולטפח, וכל אדם, גוף או מוסד במדינה שיש לו השפעה על כך צריך לשאול את עצמו מה תרומתו לנושא. מצבם של כלל אויבנו בכי רע, כלכלית, חברתית וביטחונית. הם נכשלים במימוש יעדיהם הלאומיים, ופעם אחר פעם מותקפים על ידנו ומנוטרלים על ידי פעולות שאנו מבצעים בכל רחבי המזרח התיכון, במרחק של מאות קילומטרים מגבולות המדינה, ובמרחק של קילומטרים בודדים מביתם של אזרחי המדינה. סיכול רשת הטרור במרחב ג׳נין לפני מספר ימים הוא ביטוי נוסף להגנה ולביטחון שצה״ל ולוחמיו מספקים, אך באותה נשימה ממחיש את הסיכון והמחיר. אני מבקש לאחל מכאן, ומרשה לעצמי לעשות זאת בשם כולנו, רפואה שלמה לד' וי' שנפצעו בפעולה, לחזק את משפחותיהם ולהזכיר לכולנו שפעולתם מנעה פגיעה באזרחים רבים. זהו דור מצוין, נכון לכל משימה ונכון להקרבה, ואחד הביטויים המובהקים לכך הוא העליה ברצון לשירות קרבי שאני רואים מזה זמן. משפחות ואורחים, שמות הנופלים שעל קיר האנדרטה מביטים בנו והלב כבד. אבל השמות מביטים לעבר צומת גולני, השטח שאותו כבשו ראשוני הלוחמים של החטיבה, והשמות מביטים לעבר אינספור יישובים שאת קיומם וביטחונם הם איפשרו. משפחות יקרות, קיר הנופלים הוא קיר החירות, ואתן, אתן שמתגברות יום יום, מאפשרות לנו להמשיך ולהילחם עבורה. אני מצדיע לכן, מחבק אתכן ומחזק אתכן. יהי זכר הבנים ברוך, ברוך בזכות התנהגותנו כחברה, ברוך בזכות שימור הרוח וחוסננו".

 טקס לזכר חללי חטיבת גולני
צילום: דובר צה"ל
 טקס לזכר חללי חטיבת גולני
צילום: דובר צה"ל

מדברי מפקד חטיבת גולני, אלוף-משנה ברק חירם: ״משפחת גולני היקרה, כמדי שנה אנו נפגשים כאן אל מול קירות האבן הדוממים, כמדי שנה באנו לחבק ולהתחבק, לכאוב יחד, להיזכר בהם ולהזכיר אותם. עוצמתה וחוסנה של החברה הישראלית טמונים בלכידותה. בקשר המיוחד הזה הקיים בינינו, במחויבות ההדדית ובאכפתיות שאולי קשה להגדירן במילים אך הן קיימות ומורגשות היטב בהוויית חיינו. סוד הנצח של עמנו טמון ברגש הקולקטיבי הזה המאמין בעבר משותף, בהווה משותף ובעתיד משותף. ברית נצח כרותה לנו בין החיים כיום, לבין דור העתיד שטרם נולד לבין כל שאינם עימנו עוד. מתוך הברית והמחויבות הזו, יקירכם יצאו לקרב ולא שבו, מתוך הברית והמחויבות הזו, אנו ממשיכים את דרכם בהגנת העם והארץ ומתוך אותה אמונה בנצח ישראל אנו מחנכים את ילדינו. כשם שאנו מחוייבים להיות מוכנים וכשירים לכל משימות ההגנה להן נידרש, הציפייה מחטיבת גולני כחטיבת החוד של מדינת ישראל להוות מופת גם ל׳יחד הישראלי׳. חטיבת העם, שהתברכה באהבת כל חלקי העם, תמשיך להוביל ולשמש מופת ליכולת להיות מקצועי וקטלני לצד אנושי והוגן״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
 טקס לזכר חללי חטיבת גולני
צילום: דובר צה"ל
 טקס לזכר חללי חטיבת גולני
צילום: דובר צה"ל

Back to top button