זמני כניסה ויציאת השבתמבזקים

זמני כניסת ויציאת השבת – פרשת בְּרֵאשִׁית

פרשת בְּרֵאשִׁית היא פרשת השבוע הראשונה בספר בראשית ובתורה כולה. היא מתחילה בתחילת הספר ומסתיימת, לפי החלוקה לפרקים, בפרק ו' פסוק ח. בפרשת בראשית מתוארת בריאת העולם, ואחריה קורות בני האדם עד המבול, שבו מחה אלוהים את בריאתו מפני האדמה. פרשת בראשית והפרשה שאחריה, פרשת נח, עוסקות בתולדות העולם והאנושות לפני תחילת האירועים שכוננו את עם ישראל. את פרשת בראשית קוראים בשבת הראשונה שאחרי חג שמחת תורה. העלייה הראשונה בפרשה נקראת גם בשמחת תורה, מייד עם השלמת סבב הקריאה בתורה. העולה לקריאה זו בשמחת תורה מכונה "חתן בראשית".

ספר בראשית נפתח בתיאור מפורט של בריאת העולם על ידי אלוהים בשישה ימים: ביום הראשון לבריאה נבראו השמים והארץ. בתחילה הייתה הארץ ריקה ושוממה וחושך שרר בה. אלוהים ברא את האור, וכך נוצר ההבדל בין יום ובין לילה. ביום השני נוצר הרקיע, המבדיל בין המים העליונים למים שעל הארץ. ביום השלישי ריכז אלוהים בתוך הימים את המים שהציפו את הארץ, והיבשה התגלתה. ובאותו יום גם ברא את הצמחים. ביום הרביעי תלה אלוהים את השמש ואת הירח במסלולם ברקיע, וקבע שהשמש תאיר ביום והירח בלילה. ביום החמישי נבראו יצורי המים ועופות השמים, וזכו לברכה מיוחדת – שיתרבו ויתמלאו את העולם. ביום השישי נבראו היצורים החיים ביבשה. בסוף מעשה הבריאה ברא אלוהים את האדם. היום השביעי: בסוף היום השישי נסתיימה מלאכת הבריאה, ובא היום השביעי שבו שבת אלוהים מכל המלאכה. הוא ברך את היום הזה וקבע שיהיה יום קדוש.

לאחר תיאור ששת ימי הבריאה, שב המקרא ומתמקד בבריאת האדם. בסיפור זה מתואר גן עדן וסביבתו, נהרותיו וצמחיו, כמקום שניתן לאדם "לעבדה ולשמרה". כל פירות הגן ניתנים לאדם חוץ מפרי עץ הדעת. ה' מחליט ש"לא טוב היות האדם לבדו – אעשה לו עזר כנגדו", אך אף אחת מהחיות שה' מביא בפני האדם לא נמצאת מתאימה. לבסוף ה' מפיל תרדמה על האדם, לוקח ממנו צלע אחת מגופו וממנה יצר את נקבת האדם. (ויקיפדיה).

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כניסת השבת:
ירושלים, בית שמש ופתח תקווה: 17:48
ביתר עילית: 17:49
באר שבע: 18:08
קריית גת, בני ברק ונתניה :18:03
מודיעין עילית: 17:57
אלעד, צפת, חיפה ואילת: 17:56
אשדוד ותל אביב: 18:05

יציאת השבת:
ירושלים, ביתר עילית, בית שמש ומודיעין עילית: 18:59
באר שבע, אשדוד ותל אביב: 19:01
קריית גת, בני ברק, אלעד, חיפה, נתניה ואילת: 19:00
צפת: 18:58
פתח תקווה: 19:06
רבינו תם: 19:39

(זמני כניסה ויציאת השבת באדיבות מוקד זק"א)

צוות אתר חדשות מבזק לייב – MivzakLive מאחל לעם ישראל שבת שלום!

Back to top button