מבזקיםפוליטי / מדיני

יו"ר הכנסת: הגיעה העת להפסיק את ההחרמה הגורפת וחסרת התקדים של האופוזיציה

יו"ר הכנסת, מיקי לוי, פתח במליאת את המושב השני של הכנסת ה-24. בדבריו התייחס יו"ר הכנסת למחלוקת בין הקואליציה לאופוזיציה בדבר הרכבן של ועדות הכנסת ואמר: "חשבתי שהרכב הוועדות שהציעה הקואליציה בתחילה לא היה מאוזן ופעלתי לשנותו. הקואליציה הלכה כברת דרך ארוכה. בסופה הוגדלו ועדות ונוספו חדשות, כדי להגדיל את כוחה של האופוזיציה, והסכמתי למנות עוד שני סגנים מהאופוזיציה ליושב ראש הכנסת ואפילו החזרנו את נציג האופוזיציה בוועדה למינוי שופטים. כפי שאמרתי בבג"צ נחה דעתי ואני חושב שההצעה שמונחת על השולחן כעת היא הצעה הוגנת ביותר.

"הגיעה העת להפסיק את ההחרמה הגורפת וחסרת התקדים של האופוזיציה. מעולם לא היה בכנסת מאורע כזה שגוש אופוזיציוני שלם מסרב להשתתף בעשייה הפרלמנטרית באופן גורף ומוחלט ומסרב לקחת חלק קריטי בדמוקרטיה הישראלית. במקביל, אני קורא לחבריי בקואליציה לקדם את הרכב הוועדות באופן המאוזן שהוצע. הבית הזה ידע להתגבר על מחלוקות גדולות הרבה יותר וכולי תקווה שהמשבר הזה יסתיים במהרה ונצא לדרך חדשה." הוסיף לוי.

יו"ר הכנסת לוי התייחס בדבריו לשיח שאפיין את המושב בקודם ואמר: "במושב הזה נהיה חייבים לשנות גם את אופי השיח שבו אנו מנהלים את הוויכוחים בינינו. אני יודע שגם אני חטאתי בכך בעבר. הציבור הישראלי, ששבע מריבים ומשנאת חינם מסתכל על הבית הזה וכואב לו. כואב לו לראות את חברי כנסת מקללים ומדברים בשיח נוראי אחד כלפי השני וכואב לי לראות את חוסר היכולת לשתף פעולה בנושאים שקשורים בגורל כולנו. גם אני כואב את כאב הציבור ואני קורא לכל אחד ואחת מכם, חבריי חברי הכנסת, לזכור כי על אף המחלוקות הפוליטיות בנינו, עם אחד אנו וגורלנו קשור לנצח יחדיו. די לשיח האלים. די לשנאת החינם. די לחרמות. כן לכבוד הדדי. כן לשיתוף פעולה. כן לאחדות בעם."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוסף, התייחס יו"ר הכנסת למושב הקרוב ולתקציב המדינה המתוכנן לעבור בו: "כנס החורף שאנו פותחים היום יהיה כנס ארוך במיוחד ובמרכזו נעביר את תקציב המדינה לראשונה מזה יותר מ-3 שנים. בכך נשים סוף לחוסר הוודאות שליווה את המשק בתקופה האחרונה. התקציב יאפשר למשרדי הממשלה לעבוד באופן מסודר, לתכנן קדימה ולהוציא תכניות אל הפועל."

יו"ר הכנסת ביקש מחברי הכנסת לפרסם את התו הירוק שלהם: "אני מבקש מכולנו להקפיד על עטיית מסיכות ברחבי המשכן ולפרסם את התו הירוק שלכם לציבור. בתקופה בה מוטלות הגבלות על הציבור, מוטלת עלינו החובה לשמש דוגמה יותר מתמיד. אין לי ספק שמעשה זה יצור אמון מצד הציבור ויתמרץ עוד ועוד אזרחים ללכת ולהתחסן."

פתיחת מושב החורף בכנסת
צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ/דני שם טוב

Back to top button