מבזקיםפוליטי / מדיני

הנשיא הרצוג: "נתמוך בפתרון דיפלומטי בין אוקראינה לרוסיה"

נשיא המדינה יצחק הרצוג, ונשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי, נשאו היום (שלישי) הצהרות משותפות לתקשורת עם סיום פגישתם.

הנשיא הרצוג אמר: "בשנה שבה אנו מציינים 30 שנים ליחסים בין המדינות שלנו. כמובן שנשארו הרבה נושאים פתוחים על הפרק אבל בכל מה שקשור לסכסוך שביניכם ולבין רוסיה אנחנו אומרים תמיד ובאופן עקבי שאנחנו מאמינים שהפתרון הדיפלומטי של הסכסוך הוא הדבר הנכון, אנחנו נתמוך בו ובכל המאמצים להגיע לפתרון. אני מבקש לברך את האזרחים האוקראינים כולם לכבוד ציון הדרך המשמעותי והחשוב הזה. בנוסף, אני רוצה להקדים ולברך גם אותנו – שני העמים, יחד – לרגל שנת ה-30 לכינון היחסים בין אוקראינה וישראל, שיצוין בסוף השנה הזו. אנחנו גם זוכרים שלעם היהודי יש היסטוריה קשה וכואבת כאן באוקראינה. מפרעות ופוגרומים במאות קודמות, ועד לטבח המזוויע בבאבי-יאר, שם נהיה שנינו יחד מחר, בטקס כפי שציינת אותו לציון 80 שנים לטבח הנורא. בעיניי, העבר הזה מוביל אותנו להווה; הווה שכולל נשיאה חשובה ומבורכת של אוקראינה באחריות על הזיכרון וההיסטוריה של התרבות והמרחב של הקהילה היהודית שחיה כאן לאורך מאות ואולי למעלה מאלף שנה, כולל שימור בתי עלמין וקברות יהודיים, ועד הקמת מרכז ההנצחה בבאבי-יאר."

צילום: חיים צח/ לע״מ

עוד אמר הנשיא הרצוג: "אדוני הנשיא, אני מאמין שהעבר וההווה מובילים אותנו לעתיד משותף ונפלא בין אוקראינה לישראל, ושאנחנו נמצאים בנקודת זמן רבת משמעות, בכל מה שנוגע לשותפות הזו. מגיפת הקורונה העולמית הוכיחה כמובן שמדינות אינן עומדות רק בפני עצמן, ושותפות בין מדינות לא רק עונה על צרכים ואינטרסים אינסטרומנטליים אלא עומדת בבסיס היכולת של מדינה לתת לאזרחיה חיים תקינים. בין היתר שוחחנו כפי שציינת על הרחבת  שיתוף הפעולה בתחומי ההייטק, תעשייה, חקלאות, הבריאות. ואני רוצה להודות לך כפי שהזכרת על תמיכתך באישור הסכם הפנסיה בין מדינותינו ולרעיון של פתיחת מרכזים לפיתוח הייטק השגרירויות המקבילות שלנו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: חיים צח/ לע״מ

נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, אמר: "אני שמח לברך את כבוד הנשיא יצחק הרצוג ואת חברי המשלחת הישראלית על אדמת אוקראינה. סימבולי מאד שהביקור הראשון שלך כנשיא המדינה הוא אצלנו פה באוקראינה. אני רואה בזה סמל וכבוד גדול. ישראל היא חברה ושותפה שלנו בכל הנוגע למדיניות, סחר, ביטחון, פוליטיקה והומניטריה. אני מודה מאד למשלחת הישראלית שהגיעה לציין 80 שנה לטבח הטרגי שארע בבאבי יאר. זכרון הקורבנות קדוש עבורנו, לכל אוקראיני. ביחד עם נשיא ישראל שוחחנו על כך שטרגדיות כמו השואה לא יכולות לקרות שוב. אני בטוח שהמפגש שלנו יחזק את השותפות בינינו."

צילום: חיים צח/ לע״מ
 

Back to top button