מבזקיםפוליטי / מדיני

ראש המועצה האזורית שומרון על שליח האו"ם למזרח התיכון: "מעודד אנטישמיות"

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, פנה היום (שלישי) לשליח האו"ם למזרח התיכון, תור ונסלנד, בדרישה לחזור בו מהאשמות חד צדדיות שהשמיע על במת האו"ם כנגד מתיישבים בשומרון, זאת בעקבות נאום שנשא ונסלנד באו"ם בו האשים את המתיישבים בתקיפת פלסטיני, בעוד שמדובר במקרה בו הפלסטיני הוא שתקף באבנים את המתיישבים ביישוב חומש המתחדש. דגן דרש מונסלנד לתקן את הדיווח וכן "להשגיח כי הדיווחים שלכם יהיו אמינים ולא נגועים באנטישמיות כפי שעשית במקרה זה" לשון דגן.

מדובר על נאום שנשא ונסלנד בסוף חודש אוגוסט בפני מועצת הביטחון של האו"ם, שם בחר ונסלנד לתקוף את מדינת ישראל על אירוע אלימות לטענתו שגרמו מתנחלים באזור חומש לנער ערבי. בנאומו טען ונסלנד כי מתנחלים ישראלי חטפו וקשרו נער פלסטיני, תקפו אותו ואף שרפו אותו. הוא כינה אותם מתועבים ודרש מהשלטונות בישראל לתפוס אותם. מבדיקת דגן עם כוחות צה"ל ומשטרה מדובר בעלילה, ובאירוע הפוך, בו הפלסטיני הוא שחשוד בזריקת אבנים לעבר המתיישבים.

בעקבות כך, כאמור, שיגר דגן, אשר מנהל בשנים האחרונות מערכה תקשורתית בזירה הבינלאומית על שמם הטוב של מתיישבי השומרון, מכתב חריף לונסלנד ובו תקף את נאומו: "כראש המועצה המקומית שבתחומה אירע המקרה, בדקתי מיד את הטענות שלך ברגע שהגיעו אליי, זאת על אף שלא יצרת קשר עם משרדי לפני שמיהרת למועצת הביטחון" פתח דגן את מכתבו, "מבדיקה שערכתי עם כוחות הביטחון מתברר כי משטרת ישראל וצה"ל כבר בדקו את האירוע, עובדה שנראה שלא מצאת לנכון לדווח למועצת הביטחון בנאומך. במענה לפנייתי התברר ממסקנתם על האירוע כי המתבגר המדובר היה בעצמו חלק מקבוצה במקום שהפעילה אלימות כנגד המתיישבים באמצעות יידוי אבנים", כתב דגן.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

דגן המשיך להסביר על פרטי האירוע שנעלמו מנאומו של ונסלנד: "אותו מחבל אותו אתה מכנה נער, ניסה לרצוח בדם קר יהודים רק משום שהם יהודים דתיים לומדי תורה. וזאת באמצעות זריקת אבנים וסלעים עליהם. כמו כן, השלטונות הישראלים לא מצאו כל הוכחה לכך שאותו מתבגר שחבר לכנופיית זורקי אבנים "נחטף" או "הותקף באכזריות” על ידי יהודי כלשהו. בדו"ח הרפואי על האירוע, לא צוין ראיות לכך שהקטין "נשרף" על ידי אדם כלשהו. ומבדיקה שערכת עולה בבירור כי למעשה הפציעה שלו נגרמה מכך שניסה להימלט כאשר ניסו ללכוד אותו בכדי להעביר אותו לידי כוחות הביטחון", הוסיף דגן במכתבו.

נאומו של ונסלנד לטענת דגן, מעודד אלימות אנטישמית כנגד יהודים, "אני מקווה שאתה מודע לכך, שטענות בדבר אלימות יהודית וישראלית, אפילו ובמיוחד כשהן אינן נכונות, נוטות לעודד אלימות אנטישמיות כנגד יהודים. מומחים באירופה כבר הזהירו כי ההתקפות האנטישמיות מרקיעות שחקים, יהודים מותקפים ברחוב וילדיהם מוטרדים במוסדות חינוך. גרוע מכך, רמות חדשות של התנסחות אנטי-שמית, באות לידי ביטוי בשימוש שאתה עושה במונח "מתועב" בנאומך, כאשר אתה מתאר אלימות לכאורה שביצעו יהודים, אלימות שאין לה ביסוס. אך מנגד אינך מתבטא כך על מעשי רצח מתועדים ומוכחים שבוצעו כנגד יהודים", הטיח דגן בונסלנד.

דגן סיים את מכתבו בדרישה מונסלנד לתקן את הדיווח ולהישמר בעתיד מנגיעות אנטישמיות בנאומיו, "אני מצפה ממך ומכל הנוגעים בדבר במועצת הבטחון של האו"ם לתקן לאלתר את הדיווח, ולהשגיח כי הדיווחים שלכם יהיו אמינים ולא נגועים באנטישמיות כפי שעשית במקרה זה." כתב דגן לסיום.

צילום: דוברות המועצה האזורית שומרון

Back to top button