מבזקיםמשפטי/פלילי

אלירן מלול הורשע ברצח בנסיבות מחמירות של מיכל סלה ז"ל

בית המשפט הרשיע לפני זמן קצר (רביעי) את אלירן מלול ברצח בנסיבות מחמירות של מיכל סלה. בית המשפט ציין בהחלטה: "כבת 32 הייתה מיכל סלע ז"ל בעת שהנאשם גדע את חייה. אישה צעירה זו, אם לילדה בת חודשים אחדים שאותה אהבה מאוד, הייתה מוקפת במשפחה רחבה ובידידים רבים, שאהבו והעריכו אותה. בטרם עת באו חייה של מיכל ז"ל אל קיצם, כשברקע המעשה קנאתו חסרת הגבולות של בן זוגה וחוסר יכולתו להשלים עם החלטתה להיפרד ממנו. למרבה הצער אירוע מסוג זה אינו נדיר. נראה כי קצרה ידן של הרשויות מלהתמודד עם עבירות אלימות במשפחה, ובתוך כך עם התופעה הנוראה של רצח נשים בידי בני זוגן. דבר לא יחזיר את מי שאיננה עמנו עוד. לבנו עם הבת, עם הוריה של מיכל ז"ל, בני המשפחה, חבריה וידידיה הרבים. תקוותנו כי התהודה שניתנת למעשים נוראיים אלה תתרום ולו במעט למאבק בתופעת האלימות בכלל ובאלימות במשפחה בפרט."

עו"ד רותי אלדר, המייצגת את משפחתה של מיכל סלע ז"ל מטעם תכנית סנ"ה (סיוע למשפחות נפגעי המתה) של הסיוע המשפטי במשרד המשפטים, הגיבה לגזר הדין: "במשך שנתיים חוותה משפחתה של מיכל סלע ז"ל עינוי דין וסבל כתוצאה מהתנהלותו של הנאשם. לכל אורך המשפט הפלילי הנאשם שתק או המציא גרסאות שקריות ומקוממות לאשר התרחש באותן 17 שעות נוראות שבסופן נמצאה מיכל ללא רוח חיים, מתבוססת בדמה עם חבלות בראשה, עשרות דקירות בכל חלקי גופה וסימני חנק על צווארה. הזוועה הזאת התרחשה בדלת אמות ביתה של מיכל, שאמור היה להיות מבצרה, כאשר בתה התינוקת נוכחת באותו מרחב, ואין לדעת מה ראתה, כיצד טופלה ומה עבר עליה.

עוד אמרה: "היום, הכריע בית המשפט את דינו של הנאשם והרשיעו ברצח 'בנסיבות מחמירות באכזריות מיוחדת'. סעיף אישום זה, בו הורשע אלירן מלול, נחקק במטרה לבטא את הסלידה החברתית ממעשה ההמתה האכזרי, לראות ולשמוע את הקורבן, תוך הכרה חברתית באכזריות המיוחדת שיש במעשה. אין ספק כי הרשעתו בעבירה זו של רצח בנסיבות מחמירות באכזריות מיוחדת היא צודקת ומתבקשת".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מטעם פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) נמסר בתגובה להכרעת הדין: "בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל את עמדת הפרקליטות במלואה והרשיע את הנאשם אלירן מלול בביצוע עבירת רצח בנסיבות מחמירות של מיכל סלה ז"ל כפי שיוחסה לו בכתב האישום. בית המשפט דחה את טענותיו של מלול וקבע כי הרצח בוצע באכזריות מיוחדת. מיכל ז"ל הייתה אישה צעירה, אם לתינוקת, שחייה נגדעו במקום בו הייתה צריכה להיות מוגנת ובטוחה. במעשיו הותיר הנאשם משפחה פצועה וחבולה אשר מתמודדת מדי יום עם השלכות המעשה שביצע. אנו מקווים שהכרעה זו, גם אם אינה מהווה נחמה, תוריד מהנטל שנושאת המשפחה על כתפיה."

מיכל סלה
Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Back to top button