בריאותחדשות הארץמבזקים

שבעה חולי שפעת אושפזו בספטמבר: "מחסור קריטי במחוללי חמצן מצילי חיים"

המרכז הלאומי לבקרת מחלות דיווח היום (חמישי) שבמהלך חודש ספטמבר זוהה נגיף שפעת מסוג A בישראל בקרב שבעה חולים שאושפזו. הנגיף זוהה הן בילדים והן במבוגרים. אפיון נוסף של הנגיפים נמצא בעבודה במעבדה המרכזית לנגיפים ויעודכן בהמשך.

ממשרד הבריאות נמסר: "אנו נערכים לתחלואת שפעת בחורף 2021-2022 ולכך שישראל עלולה להתמודד עם תחלואה מקבילה של COVID-19 ושפעת עונתית. לא ניתן לצפות את חומרת תחלואת השפעת בחורף זה אך מהסימנים הראשונים נראה שתהיה פעילות שפעת, בניגוד לשנה קודמת. משרד הבריאות ממליץ להתחסן נגד נגיף השפעת. נגיף השפעת עלול לגרום לתחלואה קשה – דלקת ריאות, סיבוכים אחרים בדרכי הנשימה ואף למקרי מוות."

משה כהן מנכ"ל יד שרה: "בגל הרביעי של הקורונה איבדו את חייה  כ- 1,1450 חולי קורונה, חלקם בגלל טיפול רפואי שאינו מיטבי. למרות הזעקות וההתראות שלנו, במשרד הבריאות בחרו להתעלם מהמחסור החריף במחוללי חמצן, והעדיפו "להכיל" את המתים. לפי התחזית של  המרכז הלאומי לבקרת מחלות, צפויה תחלואת שפעת במקביל לקורונה,  שתגרום לעומס כבד על מחלקות האשפוז. במקרה כזה אנו צופים עליה תלולה בביקוש למחוללי חמצן, אולם נכון להיום מחסני החירום של יד שרה ריקים, ולא נוכל לתת מענה לרוב הפונים. אני קורא לשר הבריאות להתעשת ולפתור את המצוקה שעלולה לעלות שוב בחיי אדם".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: freepik

Back to top button