בריאותכלכלהמבזקים

פורסם מתווה קיצור התורנויות; 2,590 מתמחים הגישו מכתבי התפטרות

משרדי הבריאות והכלכלה פרסמו היום (חמישי) תכנית החומש לקיצור תורנויות המתמחים. במסגרת ההיתר החדש נקבע שבשלב ראשון יוחל השינוי ב-10 בתי החולים בפריפריה, על כלל המחלקות למעט מחלקות כירורגיות. בבתי חולים אלה יופחת מספר שעות העבודה המקסימלי בתורנות מ-26 שעות ל-16+2 שעות.

עוד נקבע כי ממוצע שעות העבודה בשבוע לא יעלה על 63 שעות (למתמחים שעליהם יוחל המתווה).

בנוסף, מתמחה שעליו חל המתווה יבצע לא יותר מ-6 תורנויות בחודש (הסמכות להחרגה בעניין זה תעבור ממנהל המחלקה למנהל בית החולים). החל מינואר 2023 לא ניתן יהיה לחרוג כלל מ-6 תורנויות לחודש.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השלב הראשון במתווה החדש ייכנס לתוקף ביום 31/3/2022. במחלקות טיפול נמרץ כללי והרדמה ייכנס המתווה החדש לתוקף ביום 31/3/2023. במסגרת התכנית יורחב קיצור התורנויות לכל בתי החולים, בכל רחבי הארץ בתוך ארבע שנים.

בתוך כך, נציגי ארגון הרופאים המתמחים "מרשם" הגישו לפני זמן קצר מכתבי ההתפטרות עליהם חתומים 2,590 מתמחים, מומחים, סטאז'רים וסטודנטים. המתמחים מוחים על הכללת המתווה בבתי החולים בפריפריה בלבד, ותוקפים את שר הבריאות הורוביץ בכך ש"הפר את ההבטחות שלו".

רופאות ורופאים מתמחים בביה"ח פוריה, וולפסון, אסותא ומאיר. צילום: ללא קרדיט

תגובה אחת

  1. לא סביר להניח שאדם נמצא במשמרת כשהוא ער ברציפות במשך 26 שעות עבודה ואת זה צריך לתקן ולעדכן. יחד עם זה, התפטרויות המוניות של רופאים סטאגרים בדעה זו מרמזת על מעורבות של גורמים פוליטיים אינטרסנטיים בנושא. מוצע פתרון, ברור שאי אפשר לבצע כהרף עיין ואין שום אפשרות לבצע מהלך כזה מהיום למחר. נדרשת תקופת הכנה והסתגלות וזה בסיפור. ראוי שנציגי הרופאים יזמנו עצמם לפגישה עם הגורמים המוסמכים ויגיעו לעמק השווה.

Back to top button