חדשות הארץכלכלהמבזקים

לראשונה: משרד הרווחה פתח מרכזי חירום חדשניים לטיפול באלימות במשפחה

משרד הרווחה והביטחון החברתי חנך היום (חמישי) את המרכז הרב תחומי הראשון לטיפול באלימות במשפחה במתכונת של 24/7. מדובר במיזם חדשני וראשוני מסוגו בעולם שבו תחת קורת גג אחת ישהו כל גורמי המקצוע הרלוונטיים לטיפול באלימות במשפחה ובראשם עו"סים ושוטרים. המרכז יפעל במתכונת חירום ויעניק סיוע לכל הפונים במהלך כל שעות היממה ויאפשר גם לינת חירום לטווח קצר בעת הצורך. בהמשך צפויים להיפתח שלושה מרכזים נוספים בראשון לציון, בבית שמש ובבאר-שבע.

במרכז ניתן לקבל מידע הדרוש לנפגעי ונפגעות אלימות במשפחה, לרבות התייעצות עם איש מקצוע, לווי משפטי, הגשת תלונה במשטרה, קבלת מידע. במסגרת המרכז הוקמה יחידת לינה לטווח קצר לנשים וילדים אשר מצויים בסיכון מיידי. העו"סים המועסקים במרכז יערכו אינטק למבקשי הסיוע ויציעו תכניות טיפול המשכיות במסגרות של משרד הרווחה והביטחון החברתי

צילום: רונן חורש, לע"מ

המרכז החל לפעול במתכונת של "השקה רכה" בחודש אוגוסט ובחודש הראשון לפעילותו טיפל ב-35 פניות טלפוניות וב- 10 נשים הגיעו פיזית לקבל את הטיפול במרכז, מתוכן 3 נפגעות שהגיעו עם ילדיהן ונשארו ביחידת לינה עד להפניה לטיפול המשכי. המרכז ערוך לתת מענה גם לגברים במעגל האלימות שמבקשים סיוע ומפנה אותם לקבלת טיפול סוציאלי במרכזים לטיפול באלימות במשפחה או במסגרות אחרות שמפעיל משרד הרווחה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: רונן חורש, לע"מ

הייחודיות של מרכז אלומה הוא שאין צורך בהפניה או פתיחה של תיק במחלקה לשירותים חברתיים או רישום במשטרה. השירות ניתן בקצב של הפונה ובהתאמה לבקשותיה ולצרכיה.
למהלך שותפים גם המשרד לביטחון הפנים, משטרת ישראל, משרד הבריאות, משרד המשפטים, נעמ"ת וקרן רש"י שמעבים את סל השירותים שהמרכז מעניק.

שר הרווחה והביטחון החברתי, מאיר כהן, אמר: "אלימות במשפחה היא תופעה חברתית קשה שמצריכה טיפול רב מערכתי ומשאבים אך גם חדשנות ותעוזה. המרכז הזה שנפתח ביוזמת המשרד הוא דוגמא מצוינת לאופן שבו פועל משרד הרווחה לפתח שירותים חיוניים לטיפול בתופעה הקשה הזאת. מדובר למעשה ב'חדר מיון קדמי' לאלימות במשפחה שתחת קורת גג אחת יעניק את הסיוע הראשוני, מידע וייעוץ וגם הפנייה להמשך טיפול לכל הצדדים, לנפגעים אך גם לפוגעים".

צילום: רונן חורש, לע"מ

מנכ"לית משרד הרווחה והביטחון החברתי סיגל מורן, אמרה: "מרכז אלומה הוא חלק ממכלול של שירותים שמפתח המשרד להתמודדות עם תופעת האלימות במשפחה. אני בטוח שהמקום הזה ישלח אלומה של אור ותקווה. אנו נמצאים בעיצומו של תהליך להרחבת כל השירותים במסגרת התכנית הבין משרדית שאותה אנחנו מובילים. בקרוב נחנוך גם דירות לגברים מורחקים שייכנסו לטיפול, נוסיף תקנים של עו"סים למרכזים לטיפול באלימות במשפחה, נקצה תקציב גמיש למחלקות לשירותים חברתיים ברשויות המקומיות לסיוע ראשוני לנשים ונפתח תכניות חדשות".

ראש עיריית עכו, שמעון לנקרי, ציין: "אני מברך על כך שמשרד הרווחה בחר בנו להיות הראשונים שמפעילים מרכז כזה. עכו מובילה במזמים חדשניים בתחומים החברתיים, זאת עיר מעורבת שנותנת שירות לכל הקהילות".

Back to top button