מבזקיםמשפטי/פלילי

בת 32 נעצרה בחשד להרעבת בתה: "פעוטה בת שנה וחצי שעדיין במשקל של ילוד"

פעוטה בת שנה וחצי מאושפזת מזה כחודש בבית החולים ״דנה-דואק״ לילדים שבבית החולים איכילוב בתל אביב, לברור נוירולוגי עקב פרכוסים. היא אושפזה במחלקת ילדים ולמרות שכבר הגיעה כשהיא מוזנת בזונדה, היא לא עלתה במשקל, המשיכה להקיא וסבלה מפרכוסים. בדיקות שבוצעו באשפוז לא הסבירו את מצב הפעוטה ולכן המקרה עורר את חשד הצוות הרפואי והסיעודי במחלקה בניהולה של פרופ׳ רונית לובצקי. לאחר שהמקרה נדון על ידי צוות רפואי רב תחומי, הילדה הועברה לאשפוז ביחידה לטיפול נמרץ ילדים, שם בוצע צילום וניטור צמוד נוכח החשד שעלה לגרימת נזק מכוון. ואכן, במעקב של צוות היחידה לטיפול נמרץ ילדים, אומת החשד.

ד״ר אילת רימון, מנהלת מלר"ד ילדים שמשמשת גם כיו״ר הועדה המוסדית למניעת התעללות בילדים, קבעה שמדובר בחשד למקרה חמור מאוד של תסמונת מינכהאוזן באמצעות שליח, ובעזרת השירות הסוציאלי והמחלקה המשפטית הוכנסו לתמונה הרווחה והמשטרה. למרות שבחקירה ראשונית ובדיקה מול רופא הילדים בקהילה לא נמצאה עילה לחקירה, ד״ר רימון לא וויתרה ובעזרת השירות הסוציאלי ובקשר הדוק עם המשטרה והפרקליטות, הובאה האם למעצר ולחקירה. כעת, בזכות ערנות הצוות המטפל, הילדה החלה לעלות במשקל, הפסיקה להקיא ואף הפרכוסים מהם סבלה פסקו.

ד״ר אילת רימון, מנהלת מלר"ד ילדים. צילום: ליאור צור, דוברות איכילוב

״מדובר במקרה ההתעללות הקשה ביותר שחווינו בשנים האחרונות בבית החולים. אני מקווה שהצדק יהיה עם הפעוטה, ושהתנהלות הרשויות תהיה כזו, שתבטיח את הפסקת ההתעללות לנצח. הזדעזעתי לשמוע שבמדינת ישראל מניעת אוכל מפעוטה לא מוכרת לכל גורמי המקצוע כהתעללות בדרגה החמורה ביותר. לא רק פגיעה אקטיבית מצדיקה הליכים משפטיים קיצוניים. מדובר בפעוטה בת שנה וחצי שעדיין במשקל של ילוד! איננו יודעים מה הנזקים העתידיים אם בכלל מהם תסבול, וכולי תקווה שתצליח להחלים ולהישאר ללא פגיעה ארוכת טווח. כעת כולנו ב׳דנה׳ מקווים לראות שיפור מהיר אצל הפעוטה, ומאחלים שמהיום היא תזכה רק לטיפול מסור וצמוד ובעיקר מלא חמלה ואהבה, בבית החולים וגם לאחר השחרור״, אמרה ד"ר רימון.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

היום (חמישי) נעצרה לחקירה האם (32) תושב יהודה ושומרון, ומעצרה הוארך בבית משפט השלום עד לעשירי באוקטובר.

אילוסטרציה. קרדיט: freeimages

Back to top button