כלכלהמבזקיםתנועה ותחבורה

משרד האוצר: 87% מהנסיעות שיחויבו במס הגודש מבוצעות בידי תושבי גוש דן

מול הטענה כי המיסוי יפגע דווקא בתושבי הפריפריה המגיעים לגוש דן שהעלו חברי כנסת במהלך הדיונים על חוק מס הגודש בגוש דן, משרד האוצר הציג היום (חמישי) בוועדת הכספים נתונים לגבי האוכלוסייה הצפויה לשלם את האגרה ומהיכן היא מגיעה.

לטענת משרד האוצר, על פי סקר סלולארי בשנים 2018 – 2019, בשעות השיא בבוקר, בין השעות 6 וחצי עד 10: 87% מהנסיעות בהן נחצתה לפחות אחת הטבעות שיחויבו בתשלום במסגרת החוק המוצע, התחילו במרכז הארץ.

מקרב 13% הנותרים – הנסיעות שהגיעו מיתר חלקי הארץ: כ-50% התחילו בחיפה, ירושלים או באר שבע, בהן לעמדת האוצר קיים מענה רכבתי טוב. נתוני שעות השיא בצהריים, מציגים מספרים דומים לנתוני הבוקר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עפ"י נתוני הנסיעה ברכבת שעלו בסקר – בשעת השיא בבוקר: 70% מתושבי מטרופולין חיפה שהגיעו לאזור, הגיעו ברכבת, כך גם 44% מתושבי מטרופולין ב"ש.

לעניין זקיפת גובה שימוש לעניין האגרה בתלוש השכר לשכירים, הקבועה בחוק המוצע, קרא יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר להשית את עלות ההטבה על המעסיק: "מעסיק שיקבל עוד ועוד חיובים בגין עובדיו הוא זה שישנה את הדפוס, ויורה להם לעבוד מהבית ולהגיע מאוחר יותר, העובד השכיר תלוי בממונה שלו, לא בידיו הכוח לשנות. אני מבקש שתבחנו את זה".

קרדיט: pixabay

Back to top button