חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

ועדת החינוך אישרה: השלמת החלת יום לימודים ארוך תדחה בארבע שנים

ועדת החינוך, התרבות והספורט אישרה היום (ראשון) לקריאה שניה ושלישית את סעיף 29 מתוך הצעת חוק ההתייעלות הכלכלית. בכך למעשה דחתה ועדת החינוך את השלמת החלתו של יום חינוך ארוך בארבע שנות לימוד, והשלמת החלתו תעשה עד שנת תשפ"ז.

במהלך הדיון עלה כי העלות השנתית הכוללת של יישום החוק בשנת תשפ"א עמדה על 1.35 מיליארד ש"ח בשנה, מתוכם 1.15 מיליארד ש"ח ליישום החוק בחינוך היסודי ו-200 מיליון ש"ח ליישומו בגני הילדים (העלות כוללת גם הזנה, סייעות בגני הילדים ועוד). על פי משרד החינוך להחלת החוק במלואו יידרשו כ-3 מיליארד ש"ח נוספים.

דודי מזרחי, מנהל אגף בכיר תקציבים במשרד החינוך הסביר כי "התקבלה החלטה לתת עדיפות לרכיבים אחרים כגון תוכנית ניצנים וניצנים בחופשות בכל הארץ בכל האשכולות, על פני יום חינוך ארוך. תוכנית ניצנים כוללת ארוחה חמה, חוגים ומענה בחופשת פסח ובחופשת חנוכה, ולראשונה בוצעה הסדרה שלה בבסיס התקציב". עוד אמר כי מתוך רצון לתת מענה ממוקד בפריפריה, משרד החינוך השקיע למעלה ממיליארד ₪ ביישום התוכנית לתקצוב דיפרנציאלי בהתאם למדד הטיפוח בבית הספר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו"ר ועדת החינוך ח"כ שרן השכל אמרה כי חברי הוועדה לא מרגישים בנוח עם דחיית יישום יום חינוך ארוך. לדבריה "הממשלה הקודמת פיזרה כספים והשאירה אותנו בגירעון עצום שכדי להתמודד איתו אנחנו צריכים לעצור תוכניות על חשבון התלמידים". היו"ר השכל דרשה ממשרד האוצר וממשרד החינוך להקים ועדה בין-משרדית שתגיש מסקנותיה לוועדת החינוך בתוך שנה. "הוועדה הבין-משרדית תחליט מה יקרה עם יום חינוך ארוך. לא יתכן ש – 24 שנים מאז שחוקק, היישום של החוק נדחה שוב ושוב. אם משרד החינוך חושב שיש תוכניות טובות יותר שיתכבד ליישמן. אם הוועדה תחליט שיום חינוך ארוך הוא הפתרון המיטבי – שהממשלה תדאג ליישמו בכל הארץ או על פי רשימת ישובים עדכנית".

צילום: freepik

Back to top button