חדשות הארץמבזקים

הנשיא אירח עם השרה פנינה תמנו שטה את טקס פרסי שרת העלייה והקליטה לעולים

כחלק משבוע העלייה, נשיא המדינה, יצחק הרצוג ערך היום (ראשון), יחד עם שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו-שטה, טקס הענקת פרסי שרת העלייה והקליטה לעולים אשר תרמו תרומה משמעותית לחברה ולמדינה בבית הנשיא. השנה חולקו 5 פרסים מתחומים שונים: חברה וקהילה, רפואה, הסיעוד והטיפול, אומנות, מדע והנדסה וספורט. עוד השתתפו בטקס יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית ויו"ר בפועל של הסוכנות היהודית יעקב חגואל, ראש המוסד לשעבר אפרים הלוי ויו"ר וועדת השיפוט אפרים הלוי ומנכ"ל וממייסדי ארגון נפש בנפש הרב יהושע פס.

בדבריו הנשיא התייחס לגלי העלייה השונים ואמר: "מדינת ישראל נדמית לפעמים כמו תל ארכאולוגי, עשוי שכבות שכבות של גלי עלייה: מהעליות הראשונות דרך מבצעי ההעפלה לארץ ישראל בתקופת המנדט הבריטי ועד גלי העלייה למדינת ישראל מכל קצווי תבל. כל שכבת עליה בנויה על חברתה, כל שכבת עליה מוסיפה גובה ועושר לקודמתה. השכבה האחרונה שבהן, היא העלייה המרשימה, יש שיגידו המדהימה, של עשרות אלפים בעיצומה של תקופת הקורונה." הנשיא דיבר על האומץ הרב הנדרש והאתגרים הניצבים בפני אדם העושה עליה ואמר: "הריחוק החברתי הקשה, קשיי התעופה והניידות, הבידוד, השפה והתרבות, כל אלה העמידו קשיים עצומים, ובכל זאת באתם בהמוניכם, ואני, ואנחנו, כל כך גאים בכם על כך."

טקס פרסי שר העלייה והקליטה לעולים בבית הנשיא
צילום: חיים צח/ לע״מ

בסוף דבריו פנה הנשיא לזוכי הפרס ולשרה ואמר: "תענוג אמיתי לארח אתכם כאן במשכן הזה, ועל כן אני רוצה בראש ובראשונה להודות לחברתי היקרה השרה פנינה תמנו שטה על היוזמה החשובה והמבורכת, ועל הנהגת המשרד והובלתו לפסגות חדשות. פנינה יקירתי, הרי מי כמוך יודע מהי עלייה פורצת דרך. סיפורך האישי הוא מופת לכולנו, מופת של נחישות, ציונות, שליחות ואהבת העם, הארץ והמדינה. ואתם הזוכים והזוכות, שעל אף חבלי העלייה הקשים העפלתם ועליתם עוד קומה שלמה אל ראש החברה כאן בארץ. בהצטיינות, במסירות, בחדשנות ובתעוזה. היום אנחנו מבקשים לומר לכם- מדינת ישראל זכתה בכם. כולנו זכינו בכם. כמה טוב שבאתם הביתה. כמה טוב שהפכתם את הבית הזה ליפה עוד יותר. מאוחר מדי לברך אתכם בברכת "עלו והצליחו", כי כבר עליתם והצלחתם, אז רק אאחל שתוסיפו לראות ברכה בעמלכם, ונתברך בכם כולנו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו שטה הוסיפה: "אני מברכת את העולים והעולות פורצי הדרך שנבחרו על ידי הוועדה לזכות בפרס השנה. זו כבר השנה השנייה, בה אנו מקיימים בשיתוף בית הנשיא את אירוע הענקת הפרסים לעולים ולעולות שתרמו תרומה משמעותית לחברה הישראלית ולמדינה, אירוע שהופך למסורת. זוכי וזוכות הפרס השנה, כל אחד בתחומו מעוררי השראה ומהווים הוכחה לתרומה החשובה של העלייה לישראל לצמיחה וההצלחה של המדינה בכל התחומים."

טקס פרסי שר העלייה והקליטה לעולים בבית הנשיא
צילום: חיים צח/ לע״מ

Back to top button