חדשות הארץמבזקים

חה"כ ביטון על ביטול החניה בחינם בכל העיר לתושבים: אף ראש עיר לא רוצה להיות האיש הרע

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ מיכאל ביטון, ניהל הערב (ראשון) דיון בפרק התחבורה מתוך הצעת חוק ההסדרים, שעסק בסעיפים המבקשים לשנות את הסדרי החניה ברשויות המקומיות. הוא אמר כי שוחח עם כמה ראשי ערים והם "שידרו לי שיש היגיון בבקשה לחלוקה לאזורי חניה, ולאפשר לאדם לחנות בחינם רק בשכונה שלו במהלך היום". הוא הוסיף כי יבחן אם לעשות את זה רק בערים גדולות, או להרחיב זאת, ואמר: "מה ששידרו לי ראשי הערים שהם לא יהיו האנשים הרעים שיעשו את, אבל מדתי וסביר שיהיה חוק כזה שיאפשר לתושבים לחנות רק במרחב המגורים באזור בו יש להם סופר או קופת חולים".

ראש אגף תכנון תחבורתי במשרד התחבורה, שי קדם, הציג את הדברים ואמר כי כשרשות מחליטה לגבות תשלום על חניה בכחול לבן זה אומר שהיא רוצה לנהל את המשאב הזה בצורה חכמה. מה שהטריד אותנו שרשויות פטרו את תושבי העיר מתשלום על חניה. עיר שתעשה זאת תוכל לתת פטור רק באזור המגורים. הוא הוסיף כי ראשי הרשויות ידרשו לקבוע זאת תוך 18 חודשים, ושרת התחבורה תוכל לקבוע בתקנות, בהתייעצות עם שרת הפנים ובאישור ועדת הכלכלה, עקרונות לקביעת אזורים.

ח"כ אופיר כץ אמר כי רק בתל אביב יש לתושבים קופת חולים וסופר בשכונה, בעוד שבערים הקטנות יש רק מבנה אחד לקופת חולים. ח"כ איתן גינזבוג אמר כי כשרעננה החליטה להסדיר את החניה ברחוב הראשי היא עשתה זאת בעצמה ולא חיכתה למשרד התחבורה, וכי הוא מאמין שעיריות בסוף יעשו זאת מעצמן. היו"ר ביטון אמר כי בסוף בעיות של חניה ותנועה הופכות לבעיות לאומיות, והזכיר כי התנועה בתל אביב היא בעיה של המדינה כולה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ אורי מקלב התייחס לביטול מחיר המקסימום לשעת חניה, ואמר כי הדבר יכול להוביל לזינוק במחיר. הוא הזהיר ממצב שתושב ישלם 5 שקלים, בעוד מבקר ישלם 30 שקלים על שעת חניה. ח"כ גינזבורג אמר כי אפשר לקבוע שלא תהייה שונות במחיר, וזה ימנע הפקעת מחירים למי שאינו תושב.

היו"ר ביטון סיכם את הדיון ואמר כי ההצעה סומכת על ראשי הרשויות שינהלו את הרשות בתבונה, ולכן נותנת להם 18 חודשים לבצע חלוקה לאזורים. הוא הוסיף כי הוועדה מבקשת מנציגי הממשלה לחזור אליה בהקדם עם תשובות לסוגיות שעלו בדיון, בהן: השאלה על איזה ערים יחול ההסדר – אם לפי גודל האוכלוסייה או לפי פרמטרים נוספים; על מי תחול ההצעה; האם מחיר הקסימום יעלה מ-6.3 שקלים לשעה למחיר אחר מחשש להתפרעות אין סופית או שיש היגיון לבטלו בלי לקבוע מחיר מרבי אחר; מה היחס בין הסמכות שניתנה לרשות, לקבוע הסדר תוך 18 חודשים, לבין הסמכות של שרת התחבורה והתייחסות לשאלת האפליה בין תושבי החוץ לתושבי הרשות.

צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

תגובה אחת

  1. בירושלים מדובר בשעה אחת בחינם, השעה הראשונה.
    ההשקעה בהקמת וועדה לחלוקה לאיזורים לפי מרחבים שש בהם סופר (סופר רגיל? מהדרין?) וקופת חולים (כל קופות החולים?), התמודדות עם מחאות של תושבים וכו' תהיה גבוה בהרבה מתלומי החניה.
    ולמי שיאמרו שמדובר בהשקעה חד פעמית וההכנסות לטווח ארוך, הרי שכולנו יודעים שהוועדה שתוקם תהפוך לעוד אגף/יחידה בעירייה שיקבל תקנים קבועים ויגדיל את הוצאות העירייה לנצח.

    בבחינת לשאוב מים ולהחזיר אותם אל הים על גב התושבים המעטים שמשלמים מיסי עירייה בירושלים

Back to top button