מבזקיםפוליטי / מדיני

ח"כ עבאס: "מייחל שלא נצטרך תכנית חומש והכל יהפוך לחלק מבסיס התקציב"

הוועדה לענייני החברה הערבית התכנסה היום (שני) בכנסת. בוועדה מוצגת תכנית חומש הכלכלית החדשה המיועדת לחברה הערבית, בהשתתפות השרה לשוויון חברתי, מירב כהן ומנכ"לית המשרד יעל מבורך.

יו"ר הוועדה, ח"כ מנסור עבאס, אמר בפתח הדיון: "המטרה לדון בתכנית החומש הכלכלית היא לחשוף את חברי הכנסת לעבודה האדירה שנעשתה בגופי הממשלה וכן לפקח על עבודתם ולקיים דיון לפני שהכול מתקדם. התכנית הזאת היא פרי של עבודה מהיום הראשון של הממשלה. בהובלת המשרד מנסים לסגור את הפרטים האחרונים של התכנית. נמשיך ללוות ולוודא שכל המשאבים שהוקצו אכן הגיעו ליעדם. למדנו את הקשיים והחסמים שיש בתכניות עצמם.
מודה לשרה מירב כהן שעושה מאמצים ומובילה את המשרד בצורה מצוינת. אנו עובדים יחד כדי לקדם את התכניות. מייחל שלא נצטרך תכנית חומש בשנים הקרובות. נשריין לנו בתקציב המדינה את מה שייתן מענה לצרכים המיוחדים של החברה הערבית והכל יהפוך לחלק מבסיס התקציב".

צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

השרה לשוויון חברתי, מירב כהן, אמרה: "יש כאן כברת דרך לעשות ואחר כך לבצע את זה בצורה אפקטיבית ומדויקת בפרטים קטנים. זה היקף תקדימי והיסטורי בסכומים אבל הפערים כה גדולים שגם זה לא יסגור את הפערים המאוד גדולים. התכנית נותנת מענה בדברים בסיסיים שיש לכל אזרח בישראל. כל אדם שחי במדינה היה רוצה שלכל אחד יש גישה לדברים האלו. זה אינטרס של החברה הישראלית כולה. במקום שיש פחות עוני, יש פחות מדרדרים לפשיעה ופחות לאלימות.
התכנית היא הקדמת תרופה למכה. נצטרך לבדוק שכל כספי המכרזים לא יגיעו לארגוני פשיעה. המטרה שלנו לייצר תקווה ואופק. אנחנו מאמינים שזה ימגר את מכת האלימות. אנו מבקשים לשנות כללי משחק – גם אחרי שהתקציב ייצא לדרך ויעשו עוד קווים וכבישים. אנו מבקשים לשנות שהחלוקה בישראל תהיה יותר הוגנת ושוויונית".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

מנכ"לית המשרד לשווין חברתי, יעל מבורך ומנהל הרשות לפיתוח כלכלי של מגזר המיעוטים, חסאן טופארה, הציגו בפני הוועדה את המצגת המפרטת את פרטי החלטת הממשלה לפיתוח כלכלי – חברתי בחברה הערבית. – מצ"ב המצגת –
עיקרי התכנית כוללים תקציבי פיתוח חברתי בחינוך, בהשכלה גבוהה, רווחה וביטחון חברתי, בבריאות, תרבות ספורט, הייטק ועוד. – הפירוט במצגת. עוד עלה כי אומדן תקציבי לחומש הוא 29.5מליארד ₪, ‏לא כולל החלטת מיגור הפשיעה והאלימות.

צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת
Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Back to top button