כלכלהמבזקים

שרת האנרגיה על הסכם קצא"א עם האמירויות: "לא ראיתי את ההסכם עד היום"

שרת האנרגיה קארין אלהרר התראיינה היום (שני) בוועידת הגולן של מקור ראשון והתייחסה להסכם קצא"א עם מדינת ישראל. בריאיון לסגנית עורך מקור ראשון אורלי גולדקלנג אמרה אלהרר כי לא ראתה את ההסכם עד היום וכך גם להבנתה לא ראו במשרד האנרגיה: "קצא"א היא לא חברה ממשלתית של משרד האנרגיה. זו חברה ממשלתית באחריות האוצר. אני לא ראיתי את ההסכם עד היום. למיטב ידיעתי והבנתי אין שום פתרון אנרגטי שיכול להיות למדינת ישראל דרך ההסכם הזה.. יש פה הסכם שנחתם בין חברה ממשלתית לבין מדינה שאנחנו רוצים לקיים איתה יחסים. כשאנחנו חוזרים מהסכם יש לזה משמעות. על הסכמה שבאה מטעם מדינה והיא מופרת זה יכול ליצור משבר."

בניגוד להתנגדות של מנכ"לית המשרד להגנת הסביבה מוקדם יותר היום בוועידה לטורבינות רוח ואנרגיה סולרית, אלהרר תומכת מאוד בקידום הנושא: "ישראל היא מדינה משופעת בשמש. שמנו לעצמנו מטרה במשרד האנרגיה להגדיל להרחיב ולעמוד ביעד של אנרגיות מתחדשות. בניגוד להרבה מדינות בעולם – בישראל יש הרבה שמש, מעט רוח ולכן אנחנו צריכים למצות את הפוטנציאל שלנו. אנחנו צריכים הרבה סולרי אבל לא יכולים לאפשר לעצמנו בלי אנרגיית רוח.אין הרבה רוח אבל במה שיש צריך למצות את הפוטנציאל כמובן עם דאגה לבעלי הכנף ועם דאגה להפחתת הרעש אבל אי אפשר להגיד בואו נעשה אנרגיות מתחדשות אבל בלי אנרגיות מתחדשות. אני שומעת טענות אפילו בלי סולרי. אני באה לדבר על אנרגיה ואם כבר אנרגיה יש פוטנציאל עצום באזור הזה לבנות הרבה סולרי, דו שימוש, חקלאים שיכולים ליהנות. למה לא לעשות את זה. להיות חקלאים וגם להרוויח מזה…. להיות דובי לא לא זה לא תכנית עבודה."

ביחס לגולן אלהרר הוסיפה: "המשרד עמל על פישוט הרגולציה. יש רגולציה מסואבת. צריך לעבוד בשיתוף פעולה עם כולם. אני רוצה שיזמים יקומו בבוקר , יהיה להם רעיון ויוכלו לממש אותו. אנחנו הולכים לחשמל מבוזר וזה יכול להיות בצורה מושלמת גם כאן. לא צריך להיות תלויים באזורים אחרים. המשרד מאוד מושקע בעניין שכל יזם בגולן שרוצה אנחנו נסייע בדבר הזה. אני רוצה שהם יוכלו ליצור ולהביא תוצאות, ליצור את החשמל של עצמם."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: ועידת הגולן- מקור ראשון. אנצ׳ו גוש ג׳יני

Back to top button