מבזקיםפוליטי / מדיני

מליאת הכנסת ציינה את זכרו של חה"כ סעיד אלחרומי

מליאת הכנסת ציינה היום (שני), את זכרו של חה"כ סעיד אלחרומי, שנפטר מדום לב לפני כחודש וחצי.

צילום : מפלגת רע"ם

יו"ר הכנסת מיקי לוי סיפר על היכרותו עם אלחרומי: "בכל תחנות חייו, כתלמיד תיכון, סטודנט, מורה, ראש מועצה, כמזכ"ל התנועה האסלאמית וכחבר כנסת, סעיד מעולם לא שכח מהיכן הגיע. כחבר כנסת סעיד היה פרלמנטר למופת, שנלחם באופן מעורר כבוד למען קהילתו. הוא היה איש נעים הליכות, שידע לעמוד על עקרונותיו, ולומר את דבריו בחדות אך בנועם, ותמיד כיבד את יריביו הפוליטיים, אף שלא הסכים איתם. כיושב-ראש ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת ידע לנהל את הישיבות במקצועיות ואמינות הראויה להערכה. סעיד עשה הכול כדי למצוא את המשותף, ולהגיע להסכמות כדי לקדם את תפיסת עולמו ואת קהילתו. ליבו החם והאוהב של סעיד ליווה אותו במסעו, אך אותו לב שפעם בחוזקה נדם בטעם עת."

ח"כ מנסור עבאס נשא דברים לזכר חברו ואמר: "את סעיד הכרתי ב-1993, אז היינו שנינו סטודנטים באוניברסיטה העברית. 30 שנה אני עוקב אחרי סעיד, אני חבר של סעיד, 30 שנה לא שמעתי ממנו מילה אחת שפגעה באיש, גם מהקבוצה הכי קרובה אליו, חברי התנועה האסלאמית, חברי רע"מ, גם בחברה הערבית וגם בחברה היהודית. סעיד אלחרומי עזב אותנו, אבל אנחנו ברע"מ נמשיך את דרכו ונישא את הדגל למען שלום, למען ביטחון הדדי לכולם, למען שותפות ולמען סובלנות, גם בתוך החברה הערבית, גם בין החברה הערבית ליהודית וגם בין כל אזרחי המדינה ועמי האזור".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השר מאיר כהן הוסיף: " לפני שהוא היה חבר כנסת, ולפני שהיה שותף בשיח בתוך הכנסת, ולפני שהיה איש חינוך מצוין, ולפני שהיה ראש רשות מצוין, סעיד היה חבר. נפגשנו כשני אנשי נגב, ותמיד הפגישות היו פגישות שהסתיימו עם טפיחה על השכם מתוך הרבה מאוד כבוד. 15 שנה אנחנו מתווכחים. גם בפגישה האחרונה, כמה שעות לפני שהוא נפטר, פגישה שלי איתו התווכחנו, ולא הסכמנו על חלק מהדברים. אבל בוודאות גמורה אני יכול להגיד לכם, שהוא ראה את טובת האנשים שהוא ייצג. הוא היה אינטלקטואל, איש ספר, איש חינוך. בדבר אחד הוא האמין, ויסכימו כולם, אנשי ימין, אנשי שמאל, כאלה ואחרים: סעיד היה מסוג האנשים בעיה שהאמינו ששיח טוב ואמיתי יכול לקדם הרבה מאוד פתרונות."

Back to top button