בריאותמבזקים

קופ"ח מאוחדת החלה לחסן בני 65 ומעלה בחיסון שפעת במינון מוגבר

מאוחדת החלה לחסן השבוע את בני ה- 65 ומעלה בחיסון שפעת במינון מוגבר (HD). מחקרים מצאו שחיסון זה יכול להפחית את תחלואת השפעת ביותר מ- 24%, בהשוואה לחיסון הרגיל הקיים בישראל. מאוחדת היא קופת החולים היחידה שרכשה עבור מבוטחיה את החיסון היעיל ביותר, שניתן לקבוצת הגיל הנמצאת בסיכון גדול יותר לסבול מסיבוכים ותמותה ממחלת השפעת.

לדבריה של מלי קושא, אחות ראשית וראש אגף סיעוד במאוחדת, "לעומת השנה שעברה, בה לא זוהה אפילו מקרה אחד של שפעת במהלך כל העונה, השנה כבר אושפזו 7 חולים בשפעת, ביניהם ילדים ומבוגרים. לכן, ההמלצה החד משמעית היא לא לזלזל במחלה ולא לדחות את החיסון, אלא להקדים ולהתחסן ובכך גם למנוע תחלואה צולבת של שפעת וקורונה. בניגוד לדעה הרווחת, מחלת השפעת היא לא צינון ויכולה להסתבך לדלקת ריאות, סיבוכים נשימתיים נוספים ואף להסתיים לצערנו במוות. אוכלוסיות בסיכון הן הפגיעות ביותר, בדגש על האוכלוסייה מעל גיל 65, ולכן השנה דאגנו מבעוד מועד לרכוש את החיסון שיעיל יותר בעשרות אחוזים עבורן, בדומה לנהוג באירופה ובארצות הברית".

עד כה התחסנו במאוחדת 60,000 איש, שמהווים כ- 4.5% מאוכלוסיית היעד. 24% ממבוטחי הקופה מעל גיל 65 הקדימו להתחסן נגד השפעת, 17% מהחולים הכרוניים, 7% מהנשים בהריון ורק 1.2% מהילדים מעל גיל חצי שנה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: freepik

Back to top button