מבזקיםפוליטי / מדיני

שקד מאשימה: "האופוזיציה נסוגה מסיכום על חוק אזרחות משותף"

שרת הפנים, איילת שקד, האשימה הבוקר (שלישי) בפוסט בחשבון הפייסבוק כי הגיעה לסיכום משותף עם ח"כ שמחה רוטמן על ניסוח חוק אזרחות משותף- אך הדבר לא יצא לפועל: "לצערי ההיסטוריה חוזרת. התלמוד האשים האשמה חמורה מאד כלפי רבי זכריה בן אבקולס, וקבע שטהרנותו הביאה לחורבן בית המקדש. הפלת חוק האזרחות משמעה פגיעה ישירה בביטחון המדינה ובצביונה היהודי."

שקד סיפרה: "לפני כשלושה חודשים האופוזיציה נהגה בחוסר אחריות לאומית והפילה חוק ציוני וביטחוני מהמעלה הראשונה, אך ורק בשל שיקולים פוליטיים קטנוניים. בדיוק אותם חברי כנסת שהצביע בעד נוסח זהה של הצעה שבועות לפני כן כשישבו בקואליציה. ח"כ רוטמן ואני שוחחנו על הנושא בחודש האחרון. ייאמר לזכותו של שמחה רוטמן ושל חברי כנסת נוספים ואחראים מהאופוזיציה, שהבינו את הטעות החמורה שעשו בהפלת חוק האזרחות וביקשו לתקנה. הגעתי עם רוטמן להבנות לפיה הוא יגיש יחד עם ח"כ השכל הצעת החוק פרטית שתוצמד להצעת החוק הממשלתית שהנחתי. אגב, חוק יסוד ההגירה שהאופוזיציה נושאת על כפיים הוא חוק הצהרתי שלא היה נותן כל מענה לסוגיית איחוד משפחות."

שקד סיכמה: "רוטמן לא הצליח להביא את תמיכת האופוזיציה "הלוחמנית" למהלך ונאלץ לומר לי בגילוי לב: לא הגענו להבנות, אצטרך "לעשות לך קמפיין על הראש". ככה זה עובד. פוליטיקה קטנה החליפה שיקולים לאומיים וביטחוניים. אני מקווה שמישהו באופוזיציה יתעשת ויתנהג כמבוגר האחראי. עוד לא מאוחר."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: רונן טופלברג

Back to top button