מבזקיםפוליטי / מדיני

הנשיא הרצוג: יש לגבש אסטרטגיה שתנתק את זרועותיה של איראן במזרח התיכון

נשיא המדינה יצחק הרצוג, נשא דברים היום (שלישי) בכנס השנתי העשירי של ה"ג'רוזלם פוסט".

נשיא המדינה התייחס להסכמי אברהם ואמר: "בשנה האחרונה ראינו את הטוב שדיאלוג כנה יכול לייצר. ואני רוצה להתמקד בהסכמי אברהם שהיוו פריצת דרך יוצאת דופן בהיסטוריה של האזור שלנו. בחירה אמיצה ואצילית של מדינות ערב בתיווך ארצות הברית, להניח בצד מדיניות של הדרה כושלת, חוסר בדיאלוג וחוסר בסובלנות, ולאמץ עתיד המבוסס על הכלה בשיתוף ישראל שתמיד הושיטה את ידה לשלום." עוד הוסיף הנשיא ואמר: "אני מקווה שמדינות רבות יותר במזרח התיכון יחקו את דרך הדיאלוג והסובלנות ואני מודה לממשל האמריקאי על תמיכתו הבלתי מעורערת בתהליך חשוב זה."

צילום: קובי גדעון/ לע״מ

הנשיא הרצוג המשיך: "לאחרונה ביקרתי את מלך ירדן בעמאן. שוחחתי באריכות עם נשיא מצרים א-סיסי ועם נשיא טורקיה ארדואן וניהלתי גם שיחות בעלות אופי ידידותי עם יו"ר הרשות הפלסטינית עבאס."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הנשיא התייחס לאיום האיראני ואמר : "העולם כשל בתגובה מול האיום האיראני. אנו רואים את הכישלון העולמי לפעול יחד ולגבש אסטרטגיה שמטרתה לנתק את זרועותיה של איראן במזרח התיכון, למגר את תוכנית הטילים הבליסטיים שלה ולסגור את תוכנית הגרעין שלה. איראן מנצלת את חוסר הפעולה וחוסר התיאום וזה מהווה איום ברור על השלום והביטחון הבינלאומי."

לסיום אמר: "כנשיא, בכוונתי לקדם ולהביא אל קדמת הבמה את נושא החירום האקלימי," אמר הנשיא וציין: "בנובמבר יתכנסו מנהיגי העולם לפסגת האקלים COP26 בגלזגו שבסקוטלנד, במטרה להציל את כוכב הלכת שלנו. אני מקווה שגם שם, דיאלוג, דאגה לעתיד ילדינו ודאגה לעולם שאנו חיים בו יחד יגברו על אינטרסים ודחפים קצרי טווח."

צילום: קובי גדעון/ לע״מ

Back to top button