חדשות הארץמבזקים

פעוטה בת שנה מתה לאחר שנמצאה בתוך רכב סגור באזור השרון

פעוטה כבת שנה נמצאה לפני זמן קצר (רביעי) מחוסרת הכרה לאחר ששהתה זמן ממושך ברכב סגור בישוב במועצה אזורית דרום השרון. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לה טיפול רפואי ופינו אותה לבי"ח מאיר במצב קריטי תוך כדי פעולות החייאה. בית החולים הרופאים נאלצו לקבוע את מותה של הפעוטה.

חובש רפואת חירום במד"א מאור עוקב ופראמדיקית מד"א סטלה מנור סיפרו: "כשהגענו עם האמבולנס לרחוב סימנו לנו להיכנס לאחד הבתים והובילו אותנו לפעוטה שהייתה מחוסרת הכרה וחמה מאוד למגע. סיפרו לנו שהיא הייתה זמן ממושך ברכב סגור. הענקנו לה טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה מתקדמות שכללו הנשמות, עיסויים ומתן תרופות. הכנסנו אותה לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותה במצב קריטי לבית החולים תוך המשך ביצוע פעולות החייאה."

שוטרים חוקרים את נסיבות המקרה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדי, אמרה: "מחקרים מראים ששכחה ברכב יכולה לקרות לכל אחד ולכל אחת מאתנו בשל נתק בזיכרון שגורם לנו לשכוח גם את הדבר היקר לנו ביותר. לרוב זה קורה בגלל עייפות, לחץ, יציאה מהשגרה או הסחת דעת. בחודש מרץ תכנס לתוקף התקנה המחייבת כל מי שמסיע ילדים מתחת לגיל 4 להתקין ברכב מערכת חכמה למניעת שכחה ברכב. אנחנו קוראים להורים, אל תגידו לי זה לא יקרה וממליצים להקדים ולהתקין מערכת מתאימה. לצד זאת, חשוב לזכור שאף מערכת אינה תחליף להתנהגות בטוחה ולאימוץ הרגל מציל חיים – בסוף כל נסיעה פותחים את הדלתות האחוריות לוודא שאין אף אחד ברכב או מתקשרים לבן או בת הזוג בכל פעם שמגיעים ליעד".

אילוסטרציה. צילום: freeimages

Back to top button