מבזקיםמשפטי/פלילי

דרישה מהיועמ"ש: "אשר להפעיל את חוק החרם על חברת יונילוור"

מנכ"ל ארגון "בצלמו" שי גליק פנה היום (חמישי) ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בבקשה לאשר את הפעלת חוק החרם על חברת יוניליוור שהחליטה לא למכור את מוצרי בן אנד ג'ריס ביהודה ושומרון.

במכתב ששלח גליק נכתב: "אני מבקש למנוע כל קניה או השקעה של המדינה בחברת יונילוור. עקב ביצוע החרם על כלל אזרחי ישראל החל מהשנה הבאה. חוק החרם שנחקק בשנת 2011 קובע שארגון או חברה שקורא לחרם יכולה המדינה למנוע ממנו כל מימון או מכרז ממשלתי או כל הטבה ממשלתית'. כאן לא מדובר רק בקריאה פסיבית אלא בחרם ממשי שפוגע בכל אזרח ואזרחית ישראלים. "

עד כה החוק מעולם לא הופעל למרות מאמצים רבים ולמרות ששרת המשפטים הקודמת איילת שקד אף חתמה על תקנות החוק", הוסיף גליק וכתב ליועמ"ש כי "ישנו אבסורד בכך שישראל דורשת ממדינות העולם להחרים את יונילוור בעוד היא עצמה אינה עושה כן".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר:  "אסור להגיש את הלחי השניה", ידע כל מי שמחרים את ישראל שהוא מוחרם באופן מיידי ונפגע מכך. אין ספק שדבר זה יהווה מסר מרתיע כלפי חברות אחרות שנתונות בלחצי ארגוני חרם. אני קורא ליועמ"ש ולשר המשפטים לאשר עוד היום את הפעלת החוק על חברת יונילוור".

ארכיון. צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

Back to top button