חדשות הארץמבזקים

עמר בר לב בעילוט: הילדים לא הגיעו לבית הספר השבוע בגלל מותו של צעיר בן 28 מירי תועה

השר לביטחון פנים, עמר בר לב, ביקר הבוקר (חמישי) בעילוט, ונשא דברים בעקבות מותו של צעיר תושב המקום, מירי תועה.

מדברי השר לביטחון פנים: "הבוקר בעילוט, עפיף חמאד עבוד העבירה לי מסר מילדי הרשות המקומית. הילדים פה לא הגיעו לבית הספר השבוע. לא בגלל הקורונה, אלא בגלל מותו של צעיר בן 28 מירי תועה בשבת האחרונה. עאסם עיסאם סלטי, שהה בשעות הערב במרפסת הבית שבו מתגוררת משפחתה של רעייתו, בעת שהתפתחו מחוץ לבית עימותים בין שתי משפחות. העימותים כללו יידויי אבנים וירי באש חיה, שממנה נפגע סלטי ונפטר מפצעיו בהמשך הלילה."

"האנשים פה בעילוט זועקים מכאב. חלקם יוצאים בארבע בבוקר לעבודות שלהם בתל אביב ואפילו בבאר שבע. הרשות המקומית הזאת איבדה מספר אנשים למגפת האלימות ברחוב הערבי. יש להם בעיה רצינית. המשטרה יודעת בדיוק מי הגורמים האלימים וגם יודעת לשים עליהם יד. הם יודעים בדיוק מי הגורמים שירו את הכדורים שהרגו, אבל יותר מידי פעמים המשטרה נתקלת ב״זירה אילמת״, אין עדים שמוכנים לדבר." המשיך השר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד הוסיף בר לב ואמר: "מחוז צפון של משטרת ישראל מחזיק היום כוח משימה משמעותי בעילוט – על סכסוך חמולות מתוך הבנה כי אם הכוח יצא משם, יהיה מרחץ דמים באותו רגע. עילוט היא לא המקום היחידי בסופו של דבר אנחנו פועלים כנגד עשרות סכסוכי דמים במחוז, ומבצעים מאות סיכולי רצח שלעיתים אפילו הקורבן לא מודע לכך. השיח הציבורי על הפשיעה בחברה הערבית תפס תאוצה כי הבינו סוף סוף, שזו לא בעיה של החברה הערבית אלא של החברה הישראלית כולה, ושאם לא נתעורר נמצא את עצמנו מפסידים במלחמה."

"אם אנחנו מתכוונים לעשות טיפול שורש בבעיות העומק שהביאו אותנו למקום אליו הגענו, אנחנו חייבים את המשך שיתוף הפעולה מראשי הערים, המועצות, הכפרים ומהאזרחים המודאגים. אפשר לעשות את זה, אבל רק ביחד." סיים השר את דבריו.

ח"כ עמר בר-לב. צילום: באדיבות עיריית באר שבע

Back to top button