מבזקיםפוליטי / מדיני

יו"ר הרשות לניירות ערך על רפורמת הבנקאות הפתוחה: "הצלחת הרפורמה הזו תלויה בנו"

יו"ר רשות ניירות ערך, ענת גואטה, הגיבה היום (ראשון) בוועדת הכלכלה לדברי המפקח על הבנקים, ובהתייחס לסעיף ניגוד העניינים ברפורמת הבנקאות הפתוחה אומרת: "מבחינתנו הנושא הזה סוכם, אני רואה שזה נפתח שוב אז אני רוצה להתייחס. הצלחת הרפורמה הזו תלויה בנו, אם נטיל ספק ברפורמה היא לא תצליח."

עוד הוסיפה גואטה ואמרה: "לכן התנאי הוא שכל הנוגעים בדבר ישלבו ידיים כדי שהיא תצליח. הרפורמה היא חלק מתהליך כולל שנועד לפתור כשל שוק וצריך לייצר פתרון ארוך טווח. מטרתנו הייתה לייצר מערכת של נתוני שירותים אובייקטיביים, לכן הכלל של מניעת ניגודי עניינים הוא שוויוני שחל על כל השחקנים, בנקים גדולים, בינוניים קטנים וכאלה שעוד לא קמו. נכון שישראל היא אולי תופעה חריגה בנוף המדינות שיישמו בנקאות פתוחה בהיבט ניגוד עניינים, אבל אנחנו לא אירופה ואנגליה. אנחנו שוק קטן, צעיר, ריכוזי, עם מעט מאוד לקוחות."

לסיום, אמרה יו"ר הרשות לניירות ערך: "המודל העסקי פה לא מספיק חזק לחברות פינטק, לכן צריך לעשות יותר כדי שהרפורמה תצליח. מבחינת ריכוזיות הנתון הכי בולט הוא שארבעה מתוך חמישה בנקים מחזיקים ב-90 אחוז מהשוק, וזה לא דומה לאירופה, אנגליה או מקומות אחרים שאנחנו מנסים להשוות עצמנו אליהם, לכן סעיף ניגוד העניינים הוא מהותי ומייצר תקווה בלבבות של חברות פינטק ישראליות שרוצות להחזיר ערך לשוק הישראלי. אם נפגע בתקווה הזו יהיה מאוד קשה לשקם אותה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
יו"ר רשות ניירות ערך, ענת גואטה. צילום: ענבל מרמרי

Back to top button