אינטרנטחדשות הארץמבזקים

אם תרצו: "נטפליקס מפיצה סרטי הסתה, מדובר בהתרת דמם של יהודים"

לאחר שנטפליקס הודיעה על פתיחת קטגוריית 'סיפורים פלסטיניים' בנטפליקס, חקרו אנשי ארגון 'אם תרצו' את תכני הסרטים וגילו מידע אודות יוצריהם. מן המחקר שערכו אנשי 'אם תרצו' עולה כי 25 מתוך 28 סרטים שהופצו בקטגורית 'סיפורים פלשתינאיים' בוימו בידי תומכי BDS (89 אחוזים). בנוסף עולה כי 16 מתוך 19 יוצרים הינם תומכי BDS אשר חתמו על עצומות הקוראות להחרים את מדינת ישראל.

מתן פלג יו"ר תנועת אם תרצו התייחס לנתונים: "נטפליקס נוהגת בחוסר אחריות משווע הגובל בזדון. באבחה אחת נטפליקס הפכה עצמה לזרוע המובילה בעולם לתעמולה אנטישמית ואנטי ישראלית. קשה להבין כיצד אושרו סרטים כל כך קשים נגד ישראל. סרט המציג סצנה ובה מתאמנים מחבלים כיצד לפגוע בחיילים, לצד סרטים רבים שמציגים מחבלים ללא אף הקשר או תיאור על ביצוע מעשיהם הנוראים. בנוסף חשוב להדגיש שאין עוד מדינה אחת בעולם שנטפליקס העלתה כזו סוללה ארוכה של סרטי תעמולה וביקורת קשים נגדה, כמו במקרה הנל נגד ישראל. צריך לומר זאת באופן ברור: במהלך שלה, נטפליקס מביאה להתרת דמם של אזרחים ישראלים ויהודים בכל רחבי העולם. כל אדם שיראה את הסרטים הללו יבין היטב מה עליו לעשות או במי עליו לתמוך. חופש ביטוי אינו יצירת הסתה חד כיוונית בבמות שידור בינלאומיות, אלא הדדיות ואיזון. לא זה מה שעושה כרגע נטפליקס בתמרון האנטי ישראלי הקיצוני הזה"

12 יוצרי סרטים חתומים על עצומה מחודש מאי האחרון שהתפרסמה באתר הנ"ל

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לשון העצומה: " במאי האחרון ביצעה ממשלת ישראל טבח נוסף בעזה בכך שהפציצה פלסטינים ללא אבחנה ובאופן בלתי פוסק…להגדיר זאת כמלחמה בין שני צדדים שווים זהו מצג שווא ומטעה. זה לא קונפליקט, זה אפרטהייד. אנו קוראים לעצירה מיידית של האלימות הישראלית כלפי פלסטינים, אנו קוראים לעצירת הסיוע של כוחות הגלובליים הניתן לישראל ולצבאה, בייחוד הסיוע הצבאי של ארה"ב. אנו קוראים לממשלות המאפשרות את הפשעים הללו כנגד האנושות להציב סנקציות ולחתוך כל קשר כלכלי מסחרי ותרבותי עם ישראל".

כך לדוגמה, מתבטא יוצר הסרט 'ללכוד רוחות רפאים', ראאד אנדוני, בחשבון הפייסבוק שלו ב17 למאי: "הטילים תוצרת בית בעזה אינם מבטאים פעולת טרור, אלא תגובה לגיטימית של אנשים הנמצאים תחת מצור". הסרט עצמו, עוסק במחבלים פלסטיניים משוחררים, המשחזרים את מהלך החקירות במגרש הרוסים. הסרט אינו עוסק בכלל בסיבה הרשמית שבגללה הגברים האלה היו בכלא.

שאר הבמאים חתומים על עצומות מ2015 ו- 2017 בה הם קוראים לחרם על ישראל: בקישור הבא ובקישור הזה

אחד מהסרטים הוא 'עומאר' של היוצר חאני אבו אסד. כבר בתחילת הסרט, ניתן לראות נערים פלסטינים מתאמנים על רצח חיילים.

סרט אחר הוא 'איברהים', על מחבל מארגונו של אבו נידאל. בתיאור הסרט נכתב: "איברהים אל עבד היה סוכן סודי של קבוצת אבו נידאל, פלג פלסטיני מיליטנטי שהתנגד לנסיונות אש"ף לחפש פתרונות של שלום לסכסוך עם ישראל. קבוצת אבו נידאל התפרסמה בעיקר על רקע מבצעים בלתי ייאמנו שביצעה ברחבי העולם". כזכור, אבו נידאל היה מחבל שאחראי לניסיון ההתנקשות בשלמה ארגוב שגריר ישראל בבריטניה, לרצח שישה בני אדם במסעדה 'גולדנברג' בפריז ב1982, פיגועי ירי בלדפקי אל על בוינה ובורמא ב1985, פיגוע ירי ב בית הכנסת נווה שלום באינסטנבול ב1986 ועוד.

סרט נוסף הוא 'עולם לא שלנו' a world not ours של מהדי פלייפל וחברת 'nakba filmworks'. כך מתוארים בסרט האירועים שקדמו להקמת המדינה: "1948 פלסטין הפסיקה להתקיים שמדינת ישראל הוקמה. יותר מחצי מיליון גורשו מבתיהם כדי לפנות מקום למהגרים יהודים. עבור הפלסטינים זה נקרא הנכבה." רבים מהסרטים מוקרנים באירועי BDS ברחבי העולם.

צילום: pexels

Back to top button