מבזקיםפוליטי / מדיני

יו"ר הכנסת: "הרמת יד של ח״כ על ח״כ אחר היא חצייה של כל הקווים האדומים"

ח"כ איתמר בן גביר אמר היום (שלישי) לאחר העימות בינו לבין ח"כ איימן עודה (הרשימה המשותפת) בבי"ח קפלן, בו דחף אותו עודה כי "עודה עשה מעשה פלילי וחמור. לח"כ אין חסינות לתקוף ח"כ אחר. כולנו ראינו את התמונות המדהימות של איימן עודה מנסה לתקוף אותי. אמנם לא נשארתי חייב, אבל זה מצביע בדיוק על ההתנהלות ועל הלך הרוח בקרב חברי הכנסת מהמשותפת ומרע"מ, הם מרגישים שהם בעלי הבית. ביקשתי מנהלת בית החולים לבדוק את תנאיו של האסיר, ובסופו של דבר למרות התנהלות עודה נכנסתי למחלקה והתרשמתי שמדינת ישראל ממשיכה להיות גן עדן למחבלים".

יו״ר הרשימה המשותפת, ח״כ איימן עודה, כתב בחשבון הטוויטר: ״הטרוריסט המורשע בן גביר רצה לפגוע במקדאד אל קואסמי, ששובת רעב כבר 91 יום כמחאה על מעצרו ללא משפט. חסמתי אותו. הכהניזם לא יעבור.״

יו״ר הכנסת ח״כ מיקי לוי הגיב למקרה: “אני מגנה בתוקף את האלימות שבה נקט היום ח"כ איימן עודה בבית החולים קפלן כלפי ח״כ בן גביר. הרמת יד של ח״כ על ח״כ אחר היא חצייה של כל הקווים האדומים. הזהרתי לכל אורך הדרך שאם האופוזיציה לא תאפשר את הקמת ועדת האתיקה אנחנו נדרדר מאלימות מילולית לאלימות פיזית כפי שראינו היום. אני קורא לחברי האופוזיציה להתעשת ולאפשר את הקמת ועדת האתיקה כדי שכנסת ישראל תוכל לתפקד באופן ראוי וממלכתי וניתן יהיה לנקוט בסנקציות כנגד מי שמתנהג באופן שלא יאה לחבר בכנסת ישראל”.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ארגון 'בצלמו' פנה לוועדת האתיקה בה נכתב: "לקללות , גידופים, השחתת רכוש כבר התרגלנו, אבל אלימות פיזית? לאן הגענו? באיזה חברה בעולם שני קולגות דוחפים אחד את השני? אני דורש ממכם להתכנס באופן מידי ולהשעות את עודה לתקופת הזמן המקסימלית חצי שנה,  בנוסף אני דורש להטיל עליו קנס כספי של שלילת משכורת. ככל שהוועדה לא תגיב מעמד ושם הכנסת וודאי מעמד ושם הוועדה שגם ככה לא חזק מאוד יקרוס ואנשים יעדיפו לצפות בנשיונל גיאוגרפיק מאשר בערוץ הכנסת.  שגם שם רואים בעלי חיים מתעמתים. שמה וכבודה של הכנסת מונחים לפתחכם!."

מנכ"ל הארגון, שי גליק, מסר: "הוועדה שידעה לרדוף את אורן חזן על דברים קטנים בהרבה חייבת להוכיח שהיא א פוליטית ולהעניש את עודה למען יראו ויראו. כל החלטה אחרת הינה פרס לטרור וגזענות של ציפיות נמוכות שכן אין ספק שלו ח"כ יהודי היה דוחף הוא היה נענש בחומרה."

צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב

Back to top button