חדשות הארץמבזקים

יוסי דגן יוצא למאבק בוושינגטון נגד "ריסון הבניה"

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, קיים היום (שלישי) בוושינגטון מרתון פגישות עם למעלה מ-20 חברי קונגרס וסנאט נגד הלחצים מהנשיא ביידן. דגן: "המטרה להקים קבוצת מאבק פעילה, לא נאפשר הקפאת בנייה ביו"ש".

לאחר שבשבועות האחרונים התגברו הרמזים שממשל ביידן מתחיל בהפעלת לחצים למה שכינה סגן שגריר ארה"ב – "ריסון הבניה בהתנחלויות" וההתבטאות של פקיד בכיר בממשל ארהב בנוגע לפתרון שתי המדינות, ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן החליט לצאת למערכה ציבורית למלחמה בלחצים ל"ריסון הבנייה" ביו"ש. דגן נמצא השבוע בסבב פגישות עם חברי קונגרס וסנאטורים רפובליקנים ודמוקרטים בוושינגטון, זאת בכדי לייצר לחץ נגדי ללחץ שמפעיל ממשל ביידן.

"אנחנו לא נאפשר הקפאת בנייה ביהודה ושומרון" אומר דגן, "לא בממשלה הזו ולא באף ממשלה אחרת." דגן הדגיש כי: "האחריות לבנייה ביו"ש היא אך ורק על ממשלת ישראל. לא ניתן לתלות את הבנייה בממשל האמריקני ההחלטה והאחריות היא לא של ביידן. אלא רק של ממשלת ישראל בראשותו של נפתלי בנט, כפי שאמרתי בממשלה הקודמת אני אומר גם עכשיו אף ממשלה לא תוכל להסתתר מאחורי האמירות של ארה"ב, בפרט שלאחר שבכל הפגישות שאני מקיים כאן גם עם חברי קונגרס רפובליקנים וגם דמוקרטים, רואים את האוזן הקשבת ואת החשש הגדול מפני קרע בין ישראל לארה"ב. לממשלת ישראל אין שום סיבה לא לאשר בנייה ביו"ש. עוד הוסיף דגן כי "מטרת הפגישות היא לייצר קואליציה של שותפים למדינת ישראל ולהתיישבות ביו"ש שיעמדו במאבק משותף על תנופת הבנייה וחיזוק ההתיישבות ביו"ש".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בסביבתו של דגן הסבירו כי בשיחותיו עם חברי הקונגרס והסנאט הוא מתמקד בזכותו של העם היהודי על יהודה ושומרון, בשלום הכלכלי שצמח מתוך אזורי התעשייה ועל כן יש לפתח את האזור, ובקרע שעלול להיווצר בין ארה"ב לישראל באם ארה"ב תלחץ על הקפאת הבנייה כפי שהיה בתקופתו של אובמה.

באחת הפגישות עם חבר הקונגרס לי זלדין (Lee zeldin) נציג מחוז מדינת ניו יורק משנת 2015 ומועמד מוביל לתפקיד מושל מדינת ניו יורק שאמר לראש מועצת שומרון: "זה נפלא לארח אותך כאן בניו יורק בארה"ב, תודה שהשקעת מזמנך לבוא ולבקר, אלו הם נושאים חשובים שיש רבים במדינתנו שצריכים להתחנך על פיהם, והדרך הטובה ביותר לחזק את השותפות בינינו היא על ידי כך שאנשים יבינו מה נמצא בשטח, היוזמה שלקחת והמנהיגות שלך חשובה מאוד, אני מצפה לעבוד יחד איתך, לא רק בשנים הקרובות אלא בעשורים ובדורות הבאים. אנו מבצעים את חלקנו השנה וברגע זה בעוד אתה בתפקידך ואני בשלי אבל יהיו אנשים שיבואו בעקבותינו אני מייחל לישראל חזקה ותוססת, בטוחה, גדלה, בריאה ושותפה וזה יהיה חלק מהתוצר של עבודתנו המשותפת".

דגן שוחח עם חבר הקונגרס זלדין על הצורך בהקמת קבוצה אקטיבית שתפעל ותלחם כדי לחזק את מדינת ישראל ואת הבנייה ביו"ש העניק לו מזוזה מקבר יוסף שריגשה את חבר הקונגרס ואמר לו: "אני רוצה להודות לך על השותפות שלך, אתה ידיד אמת של ישראל ושל התושבים היהודים ביהודה ושומרון, עלינו להקפיד שהבניה ביהודה ושומרון לא תעצר למען עתידה של מדינת ישראל, אני נרגש להיפגש ולעבוד יחד איתך, אני מקווה שבעבודה קשה נהפוך את ישראל לחזקה יותר".

ביומיים הקרובים צפוי דגן לפגוש למעלה מ 20 חברי סנאט וקונגרס רפובליקנים ודמוקרטים כדי לגבש חבורה שתהיה פעילה ולוחמת למען ישראל ונגד הקפאת הבנייה והפגיעה ביו"ש.

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן. צילום: רועי חדי

Back to top button