חדשות הארץמבזקים

תנועת המושבים לשרת הפנים: ״הקמת מושב חקלאי חדש תחזק את המשילות בנגב"

מזכ״ל תנועת המושבים ויו״ר התאחדות חקלאי ישראל, עמית יפרח פנה היום (רביעי) לשרת הפנים, איילת שקד בבקשה להקים יישוב חקלאי חדש.

במכתבו מציין יפרח: ״מזה שנים רבות שמדינת ישראל פועלת לעבות יישובים קיימים או לחלופין לחזק את הערים, בעיקר בפריפריה ולא להקים ישובים חדשים. מאז כניסתך לתפקיד, הובלת שינוי של קו המדיניות הקיים ובהתאם לכך קיבלת החלטה חשובה להקים יישובים חדשים בנגב. אני מברך ומחזק אותך על החלטה משמעותית זו שעיקרה אחיזה בקרקעות המדינה והחזרת המשילות בנגב״.

יפרח הדגיש במכתב כי היישוב החקלאי יהווה גם יישוב קהילתי ותיירותי: ״אנו, תנועת המושבים, תנועת ההתיישבות הגדולה ביותר במדינה המאגדת בתוכה 354 מושבים ,מכפר יובל שבצפון ועד פארן שבערבה התיכונה פונים אליך בבקשה להקים שניים מתוך היישובים המתוכננים כיישובים חקלאיים (מושבי עובדים) אשר בתוכם יהיו אספקטים תיירותיים וקהילתיים ואנו כתנועה מיישבת נקים ונלווה אותם לאורך כל הדרך. המשמעות של הקמת יישוב חקלאי מתוכנן היא שמירה על אדמות המדינה ועיבוד חקלאי של כ- 8,000 דונם בכל יישוב."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יפרח אף הדגיש כי: ״אותן אדמות חקלאיות יחזקו את ביטחון המזון עבור אזרחי המדינה. מדובר יהיה ברווח כפול של שמירת שטח באמצעות התיישבות חקלאית וקהילתית כאחד״.

צילום: תנועת רגבים

Back to top button